برخی می‌خواهند پرسپولیس را نابود کنند، با دایی رفیقم

به گزارش افکارنیوز، وزارت ورزش و جوانان پس از انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس نام دو پیشکسوت ورزشی باشگاه پرسپولیس را در جمع سایر اعضا قرار داد اما حمید استیلی پس از اینکه در دوران مربیگری‌اش در پرسپولیس دچار مشکلاتی شد اینبار در هیأت‌مدیره هجمه‌های سنگینی علیه او در پرسپولیس راه افتاده به همین دلیل عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اتفاقات اخیر و برخی مسائل گفت‌وگویی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

برخی‌ها معتقدند شما در جلسه هیأت‌مدیره با ماندن نیلسون و صادقیان در پرسپولیس مخالف بودید.

واقعاً‌ برخی اوقات جملاتی را به کار می‌برند که خنده‌دار است. صادقیان و نیلسون از نگاه فنی فصل گذشته به ما کمک‌های زیادی کردند من خودم یک نگاه فنی دارم. شاید برخی اوقات برخی‌ها فوتبالی نباشند و نظر بدهند آن وقت می‌‌شود از آنها ایراد گرفت اما من که فوتبالی و فنی هستم اصلاً با عقل جور در نمی‌آید که بخواهم این حرف‌ها را بزنم.

معتقدید این دو بازیکن برای پرسپولیس تأثیرگذار بودند؟

هر دو بازیکن جزو بهترین‌های ما در فصل جاری بودند، یکی از عواملی که باعثشد تا تیم ما نایب‌قهرمان شود کسی نبود به جز نیلسون. البته پیام صادقیان هم بازیکن تأثیرگذاری بود چون او از سرمایه‌های باشگاه پرسپولیس است و ما روی او سرمایه‌گذاری کردیم. پس من می‌خواهم این را بگویم خبرهایی که می‌دهند فقط کذب محض است و برخی‌ها به دنبال اهدافی هستند.

منظور از برخی‌ها چه کسانی هستند؟

ما فهمیدیم که چه کسانی می‌خواهند به پرسپولیس لطمه و آسیب بزنند اما با تمام توان کار خود را رو به جلو می‌بریم و سعی خواهیم کرد پرسپولیس در آرامش با هیأت‌مدیره‌ای که آمده به هدفش برسد. هیأت‌مدیره حال حاضر پرسپولیس به دنبال زیرساخت‌های باشگاه است تا به جایی برسیم که خودمان یک روز بازیکن تربیت کنیم. هدف اصلی ما همین است که اینطور به پرسپولیس کمک کنیم اما برخی‌ها اجازه نمی‌دهند.

دلیلش چیست؟

یک سری‌ آدم‌ها آمده‌اند و دوست دارند پرسپولیس را نابود کنند ما این افراد را دقیق شناسایی کردیم و مطمئن باشید از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد خواهیم کرد. شما دقت کنید ما یک جلسه هیأت‌مدیره بسیار خوب داشتیم اما اخبار کذبی از آن منتشر کردند که فقط خنده‌دار است.

یعنی در جلسه هیأت‌مدیره حرف‌هایی که در رسانه‌ها می‌خوانیم زده نشد و یا فایل صوتی در کار نبود؟

ببینید این حرف‌ها نیست ما در هیأت‌مدیره با هم عهد کردیم با صداقت و شفاف کار خود را جلو ببریم آنقدر این کار را شفاف انجام دادیم که قرار شد از این به بعد در جلسات دوربین بگذاریم و به خاطر روشن شدن ذهن مردم همه چیز را ارائه دهیم تا آنها اخبار کذب و واقعیت را بدانند. یعنی اینقدر شفاف و با صداقت در هیأت‌مدیره صحبت می‌کنیم و با کسی هم که اخبار کذب می‌زند کاری نداریم. افرادی در هیأت‌مدیره ما هستند که از لحاظ سلامت کاری به اسم آنها قسم می‌خورند.

اما ورزشی نیستند.

این افراد کسانی هستند که می‌خواهند از لحاظ اقتصادی و حتی فرهنگی و فنی به پرسپولیس کمک کنند اصلاً در جلسه هیأت‌مدیره برنامه‌ آقای دایی توسط هیأت‌مدیره مطرح نشد که درباره آن بررسی کنیم. ما در این هیأت‌مدیره افرادی را داریم که همه به دنبال آرامش تیم هستند. از طرفی دیگر رحیمی به عنوان مدیرعامل انتخاب شده که با تمام قدرت و با تمام وجودش برای پرسپولیس زحمت می‌کشد مانند هیأت‌مدیره ما چیزی نداریم که بخواهیم از هواداران قایم کنیم و مطمئن باشید همه چیز را شفاف می‌گوییم.

حتی داشتن گزینه‌ای به جز دایی؟

ما هیچ گزینه‌ای به جز علی دایی نداریم، گزینه ما در باشگاه پرسپولیس فقط علی دایی است ولی یکسری شرایط است که رحیمی به عنوان مدیرعامل به دایی می‌گوید و مشکل خاصی نیست. ما با هیچ گزینه‌ای به جز علی دایی صحبت نکرده‌ایم و این مسائل مطرح نیست.

بالاخره دایی با شما قرارداد دارد نمی‌توانید هم عوضش کنید؟

اصلاً این مسائل مطرح نیست، یک طرف قضیه این است که دایی با ما قرارداد دارد و طرفی دیگر این است که هیأت‌مدیره باشگاه به دایی اعتقاد دارد و معتقد است دایی می‌تواند امسال شرایط تیم را خیلی بهتر از پارسال کند همه هیأت‌مدیره رأی به ماندن علی دایی دادند اما همه چیز منوط به صحبت دایی و رحیمی با عنوان یک مربی و مدیرعامل است. مسئله خاصی نیست.

منظور شما از صحبت دایی و رحیمی چیست؟

بالاخره ما امسال برای تیم بودجه بستیم علی دایی فردی است که ثابت کرده پرسپولیس را دوست دارد و می‌تواند به این تیم کمک کند. بودجه‌ای را که تقریباً ما بسته‌ایم باید همه کمک کنند تا بتوانیم نه تنها پول‌های امسال را بدهیم بلکه بدهی‌های فصل گذشته را هم که مخصوصاً برای بازیکنان در اولویت است پرداخت کنیم. این در دستور کار ما است.

می‌توانید در مورد این ردیف بودجه بیشتر توضیح دهید؟

پرداخت بدهی بازیکنان، پرداخت برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه و حتی در مورد ایاب و ذهاب بازیکنان در طول سال ما حساب و کتاب کردیم تا مشکلات قبل پیش نیاید. ما بودجه را براساس این بسته‌ایم که همه چیز را در آن از جمله آکادمی پرسپولیس در آن لحاظ کنیم. اما متأسفانه برخی‌ها نمی‌گذارند که کار خودمان را رو به جلو ببریم.

اینها همان افرادی هستند که در زمان مربیگری شما هم مشکلاتی با شما داشتند؟

بله کاملاً مشخص است من پای پرسپولیس می‌ایستم من امروز به باشگاه پرسپولیس رفتم و گفتم خودم را مدیون این تیم می‌دانم شاید الآن هم با این سمت به پرسپولیس آمدم همه می‌دانند که خیلی کمتر از خودم و درباره خودم حرف زدم. من دو سال در رده آکادمی پرسپولیس تیم‌های پایه و پیشکسوتان کار می‌کنم اما یک ریال از باشگاه دریافت نکردم چون خودم را مدیون پرسپولیس می‌دانم الآن هم اگر در جایگاه هیأت‌مدیره آمدم دنبال این هستم تا زیرساخت خوبی برای باشگاه به وجود بیاورم. کاری کنیم که باشگاه دیگر دنبال بازیکن نرود و خودمان تولید کننده باشیم از همه مهمتر ما باید به نظر مردم احترام بگذاریم چون این هواداران سرمایه‌های اصلی باشگاه هستند.

اما این هواداران خیلی زود ناراحت می‌شوند؟

در باشگاه پرسپولیس به روی همه هواداران باز است، بیایند و نظر خود را اعلام کنند. هر چیزی که به نفع باشگاه باشد آن را انجام می‌دهم اما متأسفانه با این برنامه‌ریزی‌ها باز هم برخی‌ها می‌خواهند من را مقابل هواداران قرار دهند.

دلیلش چیست؟

نمی‌دانم دلیلش را باید از آن افراد پرسید، برخی‌ها با قرار دادن ما مقابل هواداران و حتی انتشار اخبار کذب از قول ما لذت می‌برند. هواداران بدانند حتی آن موقعی که مربی پرسپولیس بودم و فشارهای زیادی را تحمل کردم هیچ وقت به هواداران مدیر باشگاه، مربی، بازیکن بی‌احترامی نکردم چون خودم را مدیون پرسپولیس می‌دانم من همیشه در فوتبال هرکس هر حرفی می‌خواهد بزند معتقد بودم باید اخلاق‌مداری حرف اول را بزند اما باز هم برخی‌ها طرح‌های مختلف می‌سازند که ما را مقابل هواداران قرار دهند.

منظورتان چه طرحی است؟

همین طرح نیلسون و صادقیان که دو بازیکن خوب ما در فصل قبل بودند حالا با این حرف که استیلی مخالف این دو نفر است می‌خواهند هواداران را مقابل ما قرار دهند تا کار خود را پیش ببرند. نمی‌دانم آیا کسی هست که بابت این اخبار کذب سؤال و جوابی کند. برخی‌ها به دنبال اهداف شومی هستند که برای رسیدنشان به آن اهداف دست به هر کاری می‌زنند. اینها کسانی هستند که نمی‌خواهند پرسپولیس آرامش داشته باشد و راهش را ادامه دهد.

می‌شود اسم این افراد را بگویید؟

ما این افراد را شناسایی کرده‌ایم و چون همه چیز شفاف است خیلی راحت می‌توانیم اسم افراد را بگوییم، ترسی نداریم چون می‌خواهیم مردم بدانند چه کسانی هستند که می‌خوهند پرسپولیس را اذیت کنند و دوست ندارند پرسپولیس جان بگیرد. باید قبول کنیم سرمایه این باشگاه فقط هواداران هستند و همه سابقه من را می‌دانند، نمی‌خواهم حرفی از خودم تعریف کنم. چون در عمل هم ثابت کرده‌ام. در پرسپولیس بازیکن، مربی، کمک مربی، سرمربی، و عضو هیأت‌مدیره بودم هیچکس نمی‌تواند من را مقابل هواداران قرار دهد. من همیشه تا زمانی که در این فوتبال هستم اخلاق‌مدار خواهم بود. مسئله‌ای که بسیار مهم است اخلاق و رفتار است و همیشه سرلوحه کار من قرار داشته خدا را شکر تا آنجایی هم که توانسته‌ام آن را اجرایی کردم. خدا را شکر خود هواداران همه چیز را می‌دانند.

درباره انتخاب کمیته فنی بگویید، واقعاً ماجرا چیست؟


باید قبول کنیم شرح وظایف کمیته فنی کاملاً مشخص است من از تمام چهار بزرگواری که به دعوت ما جواب مثبت دادند تشکر می‌کنم. هیأت‌مدیره با این افراد صحبت‌هایی داشت و همه آنها لطف کردند و حتی قبول کردند که در خدمتشان باشیم اما همه چیز منوط به مذکراتشان با مدیرعامل بود چون مدیرعامل باید حکم این افراد را بدهد. خوشبختانه رحیمی هم خیلی خوب استقبال کرد.

اما برخی‌ها می‌گویند این کمیته کمی خطرناک است؟



کمیته فنی حق دخالت در تصمیمات کادر فنی را ندارد، شرح وظایف کمیته فنی کاملاً مشخص است آنها فقط به تیم کمک می‌کنند نه تنها به تیم بزرگسالان بلکه به تمام تیم‌های رده‌های مختلف باشگاه کمک خواهند کرد و استراتژی باشگاه را ترسیم می‌کنند حالا سریعاً‌ همه بعد از انتخاب اعضای کمیته فنی همه چیز را به دخالت به تصمیمات کادر فنی ربط داده‌اند. کمیته فنی برنامه‌های تیم‌ها را می‌خواهد و وظایف خودش را انجام می‌دهد این کمیته فنی بازوی باشگاه است. در همه جای دنیا و در اساسنامه‌های باشگاه این مسئله وجود دارد که کمیته فنی با شرح و وظایف خودش که کاملاً مشخص است و هدفش کمک است نه دخالت دارد این کمیته هم که تشکیل شده در آن آدم‌های بزرگی هستند و جا دارد از آقایان عابدینی، ذوالفقارنسب، عبدی و کاشانی تشکر کنیم که اگر بیایند بتوانند به ما کمک کنند تا باشگاه را به هدفی که داریم برسانیم. این دستور کار ما است.

در مورد مشکل حساب‌ها هم بگویید، آیا حل شده؟

یکی از دستورات هیأت‌مدیره این بود که حساب‌های مسدود ما هرچه سریعتر باز شود. بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس یعنی آقای خواجه‌وند و طاهری در وزارت ورزش به همراه رحیمی تلاش می‌کنند تا این مشکل برطرف شود تا قانونی پول به حساب خزانه برود و از آنجا چک داده شود و همه چیز قانونی انجام شود تا مشکلی پیش نیاید. ما معتقدیم باید کاری کنیم مشکلات در آینده گریبان‌گیر ما نشود. به دنبال رفع این مسائل هستیم اما حالا برخی‌ها اخباری منتشر می‌کنند که بسیار کذب است و از قول خودشان از هیأت‌مدیره بیرون آمده و یا می‌گویند من می‌خواهم در کار دایی دخالت کنم.

واقعاً شما با دایی مشکلی ندارید؟

ببینید این حرف را به هوادارن می‌زنم من با علی دایی دوست و رفیق هستم سالیان زیاد سرد و گرم این فوتبال را چشیده‌ایم خود من نسبت به دایی هیچ ذهنیت بدی ندارم و از الآن هم می‌گویم هر کمکی از دست بربیاید برای دایی انجام می‌دهم تا موفق شود. هدف اصلی ما موفقیت باشگاه پرسپولیس است و این موفق شدن می‌تواند با کمک همه اعضای باشگاه از جمله هیأت‌مدیره باشد. ما باید تلاش کنیم پرسپولیس سربلند باشد من و دایی سالیان سال کنار همدیگر بودیم شما در این چند وقت آیا یک مصاحبه از طرف من علیه دایی دیده‌اید؟ حتی در کمیته پیشکسوتان هم بدون هیچ منتی حمایت همه‌جانبه خود را از دایی اعلام کردم این حرف را می‌زنم فقط هواداران بدانند. یک روز پیشکسوتان را به درفشی‌فر آوردم و همه به سمت دایی رفتند و از او حمایت کردند تا ایشان با خیال راحت کار خود را دنبال کند. پیشکسوتان پرسپولیس سرمایه‌های باشگاه هستند حمایت آنها باعثمی‌شودن تا کادر کار خود را خیلی راحت انجام دهد. این کارهایی بود که در زمان نبودم در پرسپولیس انجام دهم و حتی یک کلمه علیه دایی حرفی نزدم. من خودم در بالاترین سطح همراه تیم ملی در جام جهانی بازی کردم و هیچ وقت راجع به مسئله‌ای به نام مشکل با دایی نه حرفی زدم و نه مصاحبه‌ای کردم همیشه هم آرزویم این است حتی روزی که در پرسپولیس نباشم آقای دایی یا هر کسی که سرمربی می‌شود موفق شود من خود را مدیون پرسپولیس می‌دانم اما مطمئن هم باشید اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد با حرف‌های دروغین من را مقابل این تیم قرار دهد من با این موضوع برخورد خواهم کرد.

چطوری؟

بالاخره قانونی وجود دارد و ما همه چیز را از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد اینطوری نیست که هرکس هرچیزی دلش خواست بزند، مطمئن باشید هیأتمدیره این مسائل را پیگیری خواهد کرد و حتی دایره حقوقی خودمان نیز این موضوع را پیگیری کرده حتی به یکسری اسامی نیز رسیدهایم که با وزارت ورزش در بخش حراست رایزنی میکنیم و مطمئن باشید اگر صلاح باشد و به ما اجازه دهند همه آنها را به مردم معرفی خواهیم کرد. ما اجازه نمیدهیم که با اخبار دروغین بخواهند چیزهایی را به مردم القاء کنند و مقابل این مسئله خواهیم ایستاد.