دیدار فانی با خانواده‌های شهدای فرهنگی

به گزارش افکارنیوز، مراسم بزرگداشت استاد شهید مطهری و ۴۹۰۰ شهید فرهنگی امروز با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محسن انصاری قائم بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی معاون بنیاد شهید، دیمه‌ور رئیس ستاد شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از خانواده‌های شهدای فرهنگی امروز در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد.

علی‌ اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: ‌در دیداری که با خانواده شهید مطهری داشتم پیشنهاد کردم آثار شهید مطهری را متناسب با نیاز دانش‌آموزان بازنویسی، بازآفرینی و متناسب‌سازی کنیم که این مورد قبول واقع شد و این کار در آموزش و پرورش شروع شد و امیدواریم با این کار اندیشه‌های استاد را در تار و پود دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

وی به طرح شاهد اشاره کرد و افزود: در ۶ فروردین سال ۶۵ اخبار سراسری پیام امام(ره) مبنی بر رسیدگی به فرزندان شهدا قرائت کرد که در آن زمان بنده معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش بودم و وقتی پیام تمام شد با خود گفتم مخاطب این پیام هستم و به وزیر وقت گفتم اجازه دهیم این کار را انجام دهیم چرا که هم انگیزه داشتم و هم خود را مدیون شهدا می‌دانستم.

فانی خطاب به فرزندان شاهد گفت: باید طوری رفتار کنید که گلی از گلستان شهدا، افتخاری از آنها و الگویی برای جامعه اسلامی باشید و باید بدانیم بار بر دوش خانواده شهدا سنگین‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۲۱ مدیر آموزش و پرورش در سطح استانهای سراسر کشور منصوب شده است که یا جانباز، ایثارگر و یا رزمنده هستند