به گزارشافکارنیوز،نمایندگان ایران و عربستان در نشستی از شورای امنیت سازمان ملل متحد سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل را به باد انتقاد گرفتند و آن را مانع تحقق صلح و ثبات در منطقه دانستند.

این اظهارات در نشست بحثآزاد شورای امنیت سازمان ملل در خصوص عدم اشاعه هسته ای و اجرای قطعنامه ۱۵۴۰ این شورا مبنی بر جلوگیری از دسترسی گروههای تروریستی به سلاح های کشتار جمعی نشست مربوط به دهمین سالگرد تصویب قطعنامه ۱۵۴۰ شورای امنیت سازمان ملل مطرح شدند.

قطعنامه ۱۵۴۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد سندی بین‌المللی دربارهٔ عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی است. این قطعنامه در سال ۲۰۱۴ با ۱۵ رای موافق، ۰ مخالف و ۰ ممتنع تصویب شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، د رنشست روز چهارشنبه بحث‌ها درباره سوریه، برنامه هسته‌ای کره شمالی و سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل بالا گرفت. گزارش‌ها حاکی است نمایندگان کشورهای ایران و عربستان در این نشست امتناع اسرائیل از پیوستن به منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را به باد انتقاد گرفتند. «عبدالله المعالمی»، نماینده عربستان در این نشست گفت سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل «مانع بزرگی» برای دستیابی به امنیت و صلح در منطقه است.

غلامحسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز گفت که سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل کشورهای همسایه را تهدید می کند و این در حالی است که ران پروسور، نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفته ایران بزرگترین حامی تروریسم است.

دهقانی گفت: «رژیم اسرائیل به عنوان حکومتی تروریستی و مقصر اقدامات تروریستی متعدد نمی تواند و اجازه ندارد تا انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه رود چرا که در واقع چنین روشی صرفا تلاشی برای انحراف اذهان عمومی از سیاستهای خشونت آمیز و افراطی این رژیم ارزیابی می گردد.»

وی افزود: «شبکه ترور فهرستی از عملیات مرگبار در سراسر جهان از جمله قتل دانشمندان بی گناه ایرانی که صرفا برای میهن خود خدمت می کرده اند در پرونده خود دارد و این رژیم همچنان به تهدیدات خود برای کشتار بیشتر ادامه می دهد.»

رسانههای آمریکا و رژیم صهیونیستی تا کنون به ترور چند نفر از دانشمندان هستهای ایران اعتراف کردهاند. مصطفی احمدی روشن، معاون قسمت بازرگانی سایت هستهای نطنز و مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران از جمله دانشمندان برجسته هستهای ایران بودند که ترور شدند.