مرگ دو کارگر در پی ریزش آوار

به گزارشافکارنیوز،سید جلال ملکی در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه ریزش آوار در یک محل گودبرداری شده در ساعت ۱۷:۴۹ روز چهارشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه ۵۵ و گروه نجات ۳ به محل حادثه واقع در پونک خیابان ایران زمین اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد که حادثه در یک زمین گودبرداری شده رخ داده و در پی آن مقدار زیادی از مصالحی که در لبه این محل جمع شده بود به همراه بخشی از دیواره تخریب شده و بر سر سه کارگر افغان ریخته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با بیان اینکه آتش نشانان عملیات خود برای خارج کردن این سه کارگر از زیر آوار را آغاز کردند گفت: پس از مدتی، آتش‌نشانان سه کارگر را از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ دو تن از آنان که ۲۱ و ۳۲ سال سن داشتند را تایید کردند.

به گفته ملکی کارگر دیگر که ۴۵ سال سن داشت به دلیل آسیب‌دیدگی به بیمارستان منتقل شد.

وی علت این حادثه را بی احتیاطی و انباشت مصالح در لبه محل گودبرداری اعلام کرد و گفت: کارگران و کارفرمایان باید توجه داشته باشند که از انباشت مصالح در لبه محل گودبرداری شده پرهیز کنند.