همراهی دین با سیاست، علت فشارهای دشمن است

به گزارشافکارنیوز،حداد عادل در دومین همایش «دانش ‌آموختگان ایرانی خارج از کشور» که صبح امروز(پنجشنبه) در دانشگاه تربیت مدرس با حضور ۳۰۰ تن از فارغ‌التحصیلان ایرانی از دانشگاه‌های خارج از کشور و همچنین مسئولانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، علوم، تحقیقات و فنا‌وری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع استقلال، گفت: ما برای اداره کشورمان باید خودمان تصمیم بگیریم و این اعتقاد فراتر از عقاید دینی و فرهنگی است و در واقع یک امر مشترک بین همه ما است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با بیان اینکه شرط اول برای ماندگاری هر ملت این است که استقلال داشته باشد، گفت: بیش از ۲۰۰ سال استقلال این ملت صدمه دید و ما هرچه به انقلاب نزدیک‌تر شدیم به خصوص در حکومت پهلوی آخر شاهد بودیم که دخالت بیگانگان در کشور بیشتر شد.

وی با توصیه به شرکت کنندگان در این جلسه مبنی بر اینکه تاریخ معاصر ایران را بخوانید؛ چرا که وضع امروز ما از تاریخ گذشته‌مان جدا نیست، گفت: وقتی تاریخ ایران را بخوانیم درک می‌کنیم که چرا در سال ۱۳۵۷ که امکان فریاد زدن برای مردم این کشور فراهم شد اولین شعار و کلمه‌ای که ملت ایران آن را در خیابان‌ها سر دادند استقلال بود. این ناشی از یک سابقه طولانی و غم‌انگیز از دخالت بیگانگان در این کشور است.

حدادعادل با تاکید مجدد مبنی بر اینکه یک کشور وقتی پیشرفت می‌کند و به سعادت می‌رسد که ملتش آن کشور را اداره کنند و ما قبل از انقلاب فاقد چنین نعمتی بودیم، افزود: شرط اینکه یک حکومت مستقل در کشوری ایجاد شود این است که آن حکومت از پشتیبانی مردم برخوردار باشد و اگر یک حکومت از پشتیبانی مردمش برخوردار نباشد مجبور می‌شود که به بیگانگان وابسته باشد.

وی ادامه داد: اگر یک حکومت بخواهد از پشتیبانی مردم خود برخوردار و مستقل باشد باید مورد تایید و علاقه مردمش باشد و شرط این موضوع این است که حکومت به عقاید، افکار و فرهنگ مردم آن کشور احترام بگذارد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به احساسات مذهبی مردم ایران به ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) گفت: این احساسات از گذشته بوده ولی مانع بروز آن شده‌ بودند. امام وقتی این حکومت را به وجود آورد فقط اظهار و ادعای احترام به عقاید مردم نکرد بلکه ایشان قلبا به اعتقادات مردم معتقد بود. در واقع امام کسی بود که متعلق به فرهنگ این مردم بود و به آن اعتقاد قلبی داشت.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به همراهی مردم با امام(ره) گفت: این انقلاب با کمک و همراهی مردم با امام به پیروزی رسید وگرنه امام چیزی در دست نداشت. یک پیوند قلبی بین مردم و امام بود که این پیوند نیز در بستر اعتقادات دینی مشترک حاصل شده بود.

حدادعادل گفت: اگر می‌بینید این کشور به رغم تمام تهدیدات توانست پابرجا بماند و پیشرفت کند به خاطر این است که حکومت به دین مردم احترام گذاشته و به آن اعتقاد دارد. اگر مردم بفمند که مسئولان کشور به اعتقادات آنها اعتقاد ندارند و فقط تظاهر می‌کنند از صحنه کنار می‌کشند.

وی با بیان اینکه نباید پراگماتیسمی به موضوع دین نگاه کرد گفت: در واقع نباید به دین‌داری تظاهر کرد بلکه باید به آن اعتقاد داشت چرا که دین علاج کننده دردهای امروز جهان و وسیله‌ای برای پیشرفت کشور است.

حدادعادل افزود: قرآن می‌خواهد یک انسان الهی که به دنیا و آخرت توامان نظر دارد تربیت کند.

وی با اشاره به همراهی دین و سیاست در کشور ما گفت: همه اتهامات و فشارهایی که دشمنان به ما وارد می‌کنند به خاطر این است که دین را با سیاست همراه کرده‌ایم.

حدادعادل خطاب به آنها و طرفدارا سکولاریسم گفت: شما که دین را از سیاست جدا کردید چه چیزی را برای جامعه بشری به همراه آوردهاید؟