دردسر جدید قرمز و نبش قبر آبی!

به گزارش افکارنیوز، اینکه پیکان به لیگ برتر فوتبال صعود کرد، اعزام ۲۰ رشته به بازی‌های آسیایی قطعی شد، کشتی‌گیران و شمشیربازان در رده‌بندی جهانی صعود کردند و جایگاه‌های خوبی را به خود اختصاص دادند و در مقابل پینگ‌پنگ‌بازان بعد از ناکامی در مسابقات جهانی در رده‌بندی جهانی هم سقوط کردند، ۲۰۰غیبت بنا در جام جهانی کشتی فرنگی قطعی شد، مربی و ورزشکار در فهرست ممنوع الخروج‌ها قرار گرفتند، نایب قهرمان ووشو آسیا و دارنده مدال برنز مسابقات جهانی وزنه برداری بازی‌های آسیایی را از دست دادند و … اتفاقات مهمی بود که در این هفت روز ورزش رقم خورد.

اما مهمتر از این اتفاقات اعلام فهرست تیم ملی بدون علی کریمی، پیام صادقیان و مهدی رحمتی بود و بازداشت شدن مدیرعامل پرسپولیس؛ و البته اتفاقات دیگری مانند بگو و مگوی مدیران پیشین و امروز استقلال، معرفی اعضای کمیته فنی پرسپولیس و ….

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از:

پایان اردوی تیم ملی فوتبال در آفریقا
اردوی دو هفته‌ای تیم ملی فوتبال در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی پنجشنبه گذشته و پس از برگزاری چهارمین دیدار تدارکاتی در این کشور به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران در این دیدار مقابل تیم چهارم لیگ برتر این ۲ بر صفر پیروز شد.

اعلام زمان آغاز نقل و انتقالات فوتبال
طی نشست سازمان لیگ آیین‌نامه نقل و انتقالات بود که با رویکرد جوانگرایی و پویایی لیگ به تصویب رسید و مقرر شد که نقل و انتقالات لیگ چهاردهم از اول خردادماه آغاز شود. این خبر پنجشنبه گذشته اعلام شد.

صعود پیکان به لیگ برتر و وداع شیرازی‌ها
تیم‌های پیکان تهران و فجرسپاسی شیراز پنجشنبه گذشته دیدار برگشت مرحله پلی‌آف لیگ برتر را برگزار کردند که در پایان تیم پیکان تهران با یک گل برابر حریف خود پیروز شد و به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد.

جام جهانی کشتی فرنگی بدون محمد بنا
تیم ملی کشتی فرنگی رقابت‌های خود در جام جهانی تهران(۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه) را بدون محمد بنا، سرمربی خود برگزار خواهد کرد. این تصمیم از آنجا پنجشنبه گذشته توسط مسئولان فدراسیون کشتی گرفته شد که بنا به محض بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد به مرخصی طولانی مدتی خواهد رفت و ادامه همکاری وی با فدراسیون و تیم ملی فعلا مشخص نیست. همچنین بر اساس تصمیم مسئولان فدراسیون مقرر شد، مسئولیت تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات تهران بر عهده ناصر نوربخش باشد.

کوهنورد ایرانی سیزدهمین قله بالای هشت هزار متری دنیا را فتح کرد
پنجشنبه گذشته عظیم‌قیچی‌ساز موفق شد به قله‌ ۸۰۱۳ متری " شیشاپانگما " در " تبت " صعود کند. به این ترتیب شمار قله‌های هشت هزار متری که قیچی ساز موفق به فتح آنها شده، به سیزده قله رسید. بنابراین وی می‌تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه هشت هزار متری جهان که تنها ۳۱ نفر عضو دارد، ثبت نماید.

قهرمان شمشیربازی به گروگان گرفته شد
حامد صداقتی که تا ۶ ماه پیش عضو تیم ملی شمشیربازی بود، در جریان سفر شخصی به زاهدان، به گروگان گرفته شد. وی همراه با دو نفر از دوستانش و با ماشین شخصی عازم سفر شده بود که در جریان گروگانگیری یکی از همراهان وی بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد. این خبر جمعه گذشته توسط رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اعلام و تائید شد.

تکذیب واگذاری ۱۵ درصد سهام استقلال
به دنبال اخبار منتشر شده مبنی بر فروش ۱۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی علی فتح الله‌زاده به بخش خصوصی و برای تامین اعتبارات مالی این باشگاه، وی این موضوع را تکذیب کرد. فتح الله‌زاده همچنین در رابطه با اسناد منتشر شده که گفته می‌شد مربوط به همین قضیه است، گفت این سند مربوط به اجازه‌ای است که سازمان خصوصی سازی به ما داد تا ۱۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را واگذار کنیم تا بتوانیم از این راه بودجه مورد نیاز باشگاه را تامین کنیم اما ما این کار را نکردیم.

قطعی شدن اعزام ۲۰ رشته به بازی‌های آسیایی
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست شنبه گذشته خود برای اعزام ۲۰ رشته به بازی‌های آسیایی به توافق نهایی رسیدند. این ۲۰ رشته عبارتند از: کشتی شامل آزاد و فرنگی، فوتبال، دوومیدانی، جودو، شمشیربازی، کاراته، ووشو، والیبال(سالنی)، بسکتبال، هندبال، قایقرانی، تیر و کمان، تیراندازی، تکواندو، کبدی، سپک‌تاکرا، دوچرخه‌سواری، بوکس و وزنه‌برداری؛ البته بررسی برای مشخص شدن تکلیف دیگر رشته‌ها جهت اعزام شدن یا نشدن به این بازی‌ها ادامه دارد.

ناکامی پینگ‌پنگ‌بازان از صعود جهانی
تیم‌های ملی تنیس روی میز مردان و زنان شنبه گذشته در حالی به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان پایان دادند که نتوانستند به اهداف‌شان برای صعود از دسته دوم و سوم جهانی دست یابند. تیم ملی مردان که با تنها یک شکست مرحله مقدماتی این مسابقات را به پایان رسانده بود، در مرحله حذفی مقابل اسلواکی شکست خورد و فرصت صعود به دسته یک را از دست داد. تیم ملی بانوان هم پس از پنج پیروزی متوالی در مرحله مقدماتی مقابل نیوزلند در مرحله حذفی باخت و از صعود به دسته دوم بازماند. هر یک از تیم‌های مردان و زنان در این رقابت‌ها چهار پله صعود کرده و به ترتیب در رده‌های ۲۹ و ۵۳ جهان قرار گرفتند.

صعود قابل توجه کشتی‌گیران ایران در رده‌بندی جدید فیلا

فدراسیون بین‌المللی کشتی(فیلا) شنبه گذشته جدیدترین رده‌بندی خود را منتشر کرد. بر اساس این رده‌بندی مصطفی حسین‌خانی با قهرمانی در آسیا در صدر ۷۰ کیلویی‌های جهان قرار گرفت. رضا یزدانی عنوان بهترین ۹۷ کیلویی در رده‌بندی فیلا را حفظ کرده و کمیل قاسمی با قهرمانی در آسیا به مکان دوم وزن ۱۲۵ کیلوگرم جهان صعود کرده است. رضا افضلی در ۷۴ و میثم مصطفی جوکار در ۸۶ کیلوگرم هم به رده‌های سوم وزنهای خود صعود کرده‌اند.

نماینده اسنوکر ایران صاحب مدال برنز آسیا شد

احسان حیدری‌نژاد که به مرحله نیمه نهایی سی و امین دوره مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا صعودکرده بود، شنبه گذشته در این مرحله مقابل حریفی از کشور چین‌تایپه به نام " هونگ چونگ مین " با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. به این ترتیب وی صاحب مدال برنز آسیا شد.

نخستین تمرین امیدها با سرمربی جدید
نخستین تمرین تیم فوتبال امید ایران با سرمربی جدید این تیم یعنی نلو وینگادا شنبه گذشته در کمپ تیم‎های ملی برگزار شد. البته در جریان این جلسه تمرینی و در بیشتر دقایق وینگادا از روی سکوها عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفت.

بازگشت فرنگی‌کاران معترض به اردو
به دنبال اعلام فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه فرنگی‌کاران بدون محمد بنا در مسابقات جام جهانی تهران به میدان خواهند رفت، برخی فرنگی‌کاران از جمله حمید سوریان و امید نوروزی به نشانه اعتراض اقدام به ترک خانه کشی و محل اردو کردند. در همین راستا اما مسئولان فدراسیون اعلام کردند که به شدت با خاطیان برخورد خواهند کرد. البته خیلی زود این ماجرا ختم بخیر شد چون فرنگی‌کاران معترض شنبه گذشته به محل اردو بازگشتند و تمرینات‌شان را از سر گرفتند.

اولین حکم مدیرعامل پرسپولیس

علیرضا رحیمی که دو هفته پیش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شد، در اولین حکم خود عبدالله تفرشی را به عنوان مسئول اقتصادی و برنامه ریزی باشگاه منصوب کرد. این اولین حکم رحیمی در باشگاه پرسپولیس بود که شنبه گذشته صادر شد.

بازگشت مدیرعامل پیشین پرسپولیس به فوتبال
اکبر غمخوار که زمانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود، شنبه گذشته به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه صبای قم انتخاب شد. این در حالی است که غمخواری مدتی از عرصه فوتبال دور بود اما با این انتخاب دوباره به این عرصه بازگشت.

صعود تاریخی شمشیربازان اسلحه سابر در رنکینگ جهانی

بر اساس رده‌بندی جدید فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی، تیم اسلحه سابر ایران با دو پله صعود نسبت به رده‌بندی ماه گذشته و برای نخستین‌بار در طول تاریخ در رده دوازدهم جهان قرار گرفت. رده‌بندی جدید فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی یکشنبه گذشته منتشر شد که بر اساس آن ایرن با مجموع ۱۵۸ امتیاز دومین تیم برتر آسیایی لقب گرفت.

دردسرهای جدید برای پرسپولیس
قرار است اسپانسر جدید پرسپولیس مبلغ سه میلیارد تومان برای حل مشکلات مالی باشگاه در اختیار مسئولان جدید سرخپوشان قرار دهد و به همین دلیل مسئولان فعلی باشگاه به دنبال افتتاح حساب جدید هستند. چون وجود طلبکاران زیاد باشگاه پرسپولیس از موانع اصلی واریز این پول به حساب قبلی باشگاه بود؛ چرا که به واسطه پیگیری‌های حقوقی طلبکاران، آنها این امکان را داشتند از حساب باشگاه مطالبات خود را برداشت کنند.

دردسر دیگر مالی باشگاه پرسپولیس مربوط به شرکت SIS(صدرا سیستم پاسارگاد) می‌شود. این شرکت که در زمان مدیریت محمد رویانیان قرارداد مالی خود را برای سه سال امضا کرده بود، دو فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. اما هیات مدیره جدید با اسپانسر دیگری برای یکسال به توافق رسیده و قرار است در قبال پرداخت هزینه‌های پرسپولیس، از امتیاز برند سرخپوشان استفاده کند. از سوی دیگر مسئولان شرکت صدار سیستم پاسارگاد هم در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس این موضوع را گوشزد کرده‌اند که دو فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارند و آنها نمی‌توانند با شرکت دیگری توافق کنند.

ایران از فدراسیون غرب آسیا جدا می‌شود
ورزش ایران به دنبال جدایی از فدراسیون غرب آسیا و پیوستن به کشورهای آسیای میانه است. بنا به اعلام یکشنبه گذشته مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان در امور بین‌الملل، به خاطر عرب زبان بودن دوازده کشور از سیزده کشور عضو که در رای گیری‌ها تاثیر زیادی دارد، درخواست انجام چنین کاری به رئیس شورای المپیک آسیا داده شده است. افشارزاده همچنین تاکید کرده که موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم.

باختی به نفع والیبال ایران!
تیم پروجیا که هدایت آن را " اسلوبودان کواچ "، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران بر عهده دارد، یکشنبه شب در چهارمین مسابقه فینال سریA ایتالیا شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این باخت اما برای والیبال ایران خوب بود چون باعثمی‌شود کواچ زودتر از حداکثر تاریخ اعلام شده به ایران بیاید و کارش را در تیم ملی آغاز کند. در صورتیکه پروجا در این دیدار صاحب برتری می‌شد، کواچ ۱۹ اردیبهشت ماه به ایران می‌آمد اما با این باخت وی پس از دیدار باخانواده‌اش در صربستانی، راهی تهران خواهد شد.

نبش قبر یک درگیری

امیررضا واعظ آشتیانی و علی فتح الله‌زاده، مدیران پیشین و فعلی باشگاه استقلال که سال‌ها پیش با یکدیگر درگیری داشتند، دوباره و در آستانه انتخاب اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه دعوای خود را علنی کردند. در این رابطه باید به نشست یکشنبه گذشته واعظ آشتیانی اشاره کرد. وی در این نشست به مواردی همچون بدهی ۴۰ میلیاردی استقلال و ادعای مسئولانش مبنی بر اینکه ۲۰۰ میلیارد پول آورده‌اند، یک قهرمانی استقلال در سیزده دور لیگ برتر، آقایان خود را اقتصاددان می‌دانند در حالیکه ریاضی هم بلد نیستند و البته اینکه به فکر مدیرعاملی استقلال نیست اشاره‌هایی داشت ضمن اینکه آشتیانی اسنادی ارائه کرد دال بر اینکه کمپی که در اختیار استقلال است در واقع متعلق به این باشگاه نیست.

در مقابل اما فتح‌ الله‌زاده طی گفتگوهای متفاوت پاسخ آشتیانی را داد. وی در این رابطه مثلا عنوان کرد یکی به آشتیانی پست دهد تا دست از سر استقلال بردارد و اینکه اسناد ارائه شده از سوی آشتیانی برای ۱۰ سال پیش است و هیچ ارزشی ندارد.

سعید محمدپور بازی‌های آسیایی را از دست داد
یکی از موضوعات خبری مهم دوشنبه گذشته مربوط به غیبت سعید محمدپور در بازی‌های آسیایی بود. بر اساس این خبر، این وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم که مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۱ را در اختیار دارد، از ناحیه عضله بیرونی ران پای راست دچار پارگی شده و به همین دلیل قادر به حضور در رویداد آسیایی پیش رو نیست. تیم ملی وزنه‌برداری در حالی با این اتفاق مواجه شد که پیش از این سجاد انوشیروانی به دلیل قند خون و میثم محبی به دلیل آسیب‌دیدگی، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را ترک کرده بودند.

لیست ۶۰ نفره پیشکسوتان استقلال در وزارت ورزش
وزارت ورزش و جوانان که برای انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در حال رایزنی است، لیست ۶۰ نفره پیشکسوتان این باشگاه را هم دریافت کرد تا با بررسی این فهرست از جمع قدیمی‌های این باشگاه نیز گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. این خبر دوشنبه گذشته اعلام شد.

جامعه کشتی در انتظار افشاگری دبیر
علیرضا دبیر که از پیش از بازی‌های المپیک لندن تا به امروز از هر گونه اظهار نظر در رابطه با کشتی امتناع کرده، دوشنبه گذشته طی گفتگویی با مهر اعلام کرد حرف‌های زیادی دارد که اگر بگوید فضای کشتی را ملتهب و خراب خواهد کرد. به همین دلیل و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، چند روز صبر می‌کند و پس از این مسابقات خیلی از حرف‌هایی که نباید بگوید را به زبان می‌آورد و در مورد مسائل مختلف شفاف‌سازی می‌کند.

دایی بازیکنان و برنامه‌های موردنظرش را اعلام کرد
علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دوشنبه گذشته به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت و ضمن دیدار با علیرضا رحیمی، مدیرعامل این باشگاه فهرست تکمیلی بازیکنان و برنامه‌های کاری‌اش برای فصل بعد را ارائه کرد. دایی در این دیدار از رحیمی خواست با توجه به بررسی مسائل کلان باشگاه تشکیل شده در جلسه هیات مدیره، در این نشست حضور داشته باشد.

۲۰۰ ورزشکار و مربی در فهرست ممنوع الخروج‌ها

علی عسگری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی دوشنبه گذشته ضمن تشریح دلیل موظف شدن ورزشکاران به پرداخت مالیات و تاکید بر اینکه آنها در انجام این کار ناتوان نیستند، تعداد ورزشکاران ممنوع الخروج را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام و اعلام کرد که این افراد شامل ورزشکاران و مربیان داخلی و خارجی هستند. وی همچنین گفت که از این تعداد حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر بدهی مالیاتی خود را تعیین تکلیف کردند و بقیه نیز در این مسیر قرار دارند اما اگر پرونده این ورزشکاران به مرحله وصول و اجرا رفته باشد، ممنوع‌الخروج می‌شوند.

عنوان سوم لیگ بسکتبال برای دانشگاه آزاد
مرحله رده‌بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوشنبه گذشته با برگزاری دومین دیدار پیگیری شد که طی آن تیم دانشگاه آزاد در سالن ملت اصفهان موفق به شکست میزبان خود یعنی ذوب‌آهن شد. بدین ترتیب دانشگاه آزاد که در دیدار نخست این مرحله نیز حریف اصفهانی‌اش را شکست داده بود، موفق شد با توجه به شیوه برگزاری مرحله رده‌بندی(۲ از ۳) عنوان سوم مسابقات را از آن خود کند.

انتخاب اعضای کمیته فنی پرسپولیس
در پایان نشست دوشنبه گذشته اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، جعفر کاشانی، بیژن ذوالفقارنسب، امیر عابدینی و حسین عبدی که همگی سابقه عضویت در پرسپولیس به عنوان بازیکن، عضو هیات مدیره و مدیر عامل را داشته‌اند به عنوان اعضای کمیته فنی انتخاب شدند.

جام جهانی فوتبال بدون کریمی و رحمتی و صادقیان
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال دوشنبه شب گذشته اسامی ۲۸ بازیکن را برای حضور در اردوی آماده‌سازی تهران و اتریش اعلام کرد تا پش از سپری شدن این دو مرحله از اردو و از میان آنها با خط خوردن پنج نفر، ترکیب ۲۳ نفره ایران برای سفر به برزیل مشخص شود. در میان بازیکنان دعوت شده اما از بازیکنانی مانند علی کریمی که درخواست‌های زیادی برای دعوت از او مطرح شده بود، مهدی رحمتی که پیش از این اعلام خداحافظی کرده بود اما بعدها بابت این کار خود عذرخواهی کرد و البته پیام صادقیان که در اتریش آفریقای جنوبی حضور داشت، خبری نیست.

سقوط جهانی ۴۹ پینگ‌پنگ‌باز ایران
فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز سه‌شنبه جدیدترین رده‌بندی خود را اعلام کرد. بر اساس رده‌بندی جدید منتشر شده و از میان ۵۱ بازیکن ایران در بخش بزرگسالان و جوانان پسر و دختر، به جز افشین نوروزی و ندا شهسواری که به ترتیب ۳۱ و ۶ پله صعود داشته‌اند، دیگر نفرات با سقوط مواجه شده‌اند، حتی نوشاد عالمیان که با سقوطی ۲۶ پله‌ای مواجه شده است. در بخش تیمی رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز نیز تیم مردان ایران با یک پله صعود به رده ۳۳ رسید و تیم بانوان با ۱۰ پله سقوط در جایگاه ۵۹ قرار گرفت.

نایب قهرمان ووشوی آسیا از حضور در بازی‌های آسیایی
جواد آقایی، دارنده مدال برنز جهان و نقره آسیا در رشته ووشو که به دلیل آسیب‌دیدگی باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و به این واسطه حداقل ۶ ماه از میادین دور خواهد بود، حضور در بازی‌های آسیایی را از دست داد. بر اساس خبری که سه شنبه در این زمینه منتشر شد، این ووشوکار ملی‌پوش پیش از آغاز اردوهای تیم ملی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شد و در مرحله نخست انتخابی نیز به دلیل مصدومیت نتوانست توانایی خود را نشان دهد. این سانداکار از زانوی مصدوم خود عکس MRI گرفت که مشخص شد از ناحیه ACL و مینیسک دچار پارگی شده و باید زانوی خود را عمل کند.

بسته شدن پرونده وینگادا و کاروالیو در فیفا
فیفا سه شنبه با ارسال دو نامه جداگانه به فدراسیون فوتبال درباره پرونده‌های وینگادا و کاروالیو، ضمن تشکر از اقدام باشگاه در پرداخت هزینه‌های مربوط به دادرسی این دو مربی، از دریافت مبالغ واریز شده و بسته شدن کامل این دو پرونده خبر داد. بدین ترتیب پرسپولیس که پیش از این و به خاطر در جریان بودن این دو پرونده به کسر امتیاز و سقوط به دسته اول از سوی فیفا تهدید شده بود، دیگر خطری از این بابت احساس نمی‌کند.

انتخاب مشاور مدیرعامل پرسپولیس از وزارت ورزش
علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سه شنبه با صدور حکمی، محمدرضا صنیعی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. صنیعی پیش از این مسولیت‌هایی در وزارت ورزش و جوانان بر عهده داشته که از آن جمله باید به مدیر کلی دفتر استعدادیابی و قهرمان‌پروری، مدیر کلی دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مشاور معاون وزیر در امور قهرمان‌پروری اشاره کرد.

قهرمان لیگ بسکتبال مشخص نشد
تیم پتروشیمی می توانست قهرمان مسابقات بسکتبال لیگ برتر شود البته اگر در دیدارهای سوم و چهارم فینال همانند دو دیدار ابتدایی این مرحله موفق به شکست مهرام می‌شد. این تیم البته دیدار چهارم را با برتری خود آنهم در ثانیه‌های پایانی به پایان رساند اما به خاطر متحمل شکست در دیدار جنجالی سوم، نتوانست صاحب جام قهرمانی شود. دیدار پنجم دو تیم مهرام و پتروشیمی در فینال لیگ بسکتبال جمعه برگزار می شود و پتروشیمی در صورت پیروزی در این بازی قهرمان خواهد شد.

آغاز جهانی متین با شکست
نماینده ایرن در مسابقات والیبال باشگاه‌های جهان بامداد چهارشنبه نخستین دیدار خود از گروه A این مسابقات را در شهر بلوهوریزنته برزیل برگزار کرد و طی آن متحمل شکست شد. متین ورامین که به عنوان قهرمان آسیا در مسابقات باشگاه‌های جهان شرکت کرده است، در این دیدار به مصاف ساداکروزیرو برزیل رفت و ۳ بر یک شکست خورد.

نتیجه فوتسال
تیم ملی فوتسال که با شکست دادن استرالیا و به عنوان سرگروه به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا صعود کرد، چهارشنبه در این مرحله به مصاف ویتنام رفت و موفق شد با نتیجه ۱۵ بر ۴ این تیم را شکست دهد. بدین ترتیب ایران که قهرمانی پانزده دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیارا در اختیار دارد موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها شد.

لیگ قهرمانان آسیا

تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب دیدار خود در این مرحله را برگزار کرد. تیم فولاد خوزستان در این مرحله از مسابقات به مصاف السد قطر رفت و با تساوی بدون گل برابر این تیم به ایران بازگشت.