گروه 72 تن ایرن اسلامی با صدور بيانيهاي اقدام تعدادي افراطي آمريكايي در هتك قرآن كريم را محكوم كرده و نوشت: هتاكي بي شرمانه تعدادي اسلامستيز در آمريكا نسبت به كلام وحي كه قلب مسلمانان را جريحهدار كرد، اثرات زيانباري براي عاملين و حاميان اين حركت خواهد داشت.

این بیانیه که به امضای اکبر ایرانپور دبیرکل جدید جنبش روحانیت و دانشگاهیان ولایی رسیده، می‌افزاید: اسلام عزیز و قرآن کریم با فرهنگ غنی خود نه تنها با رفتارهای سخیف و نابخردانه گروهی منحرف آسیب نخواهد دید، بلکه این مسئله نشانگر واهمه و هراس عاملان و حامیان چنین اقداماتی از گسترش اسلام‌گرایی در دنیا و منطق برتر این دین ست.

گروه ۷۲ ایران اسلامی تحرکات اسلام ‌هراسانه غرب در سطح دنیا به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح را تقبیح کرد و آن را از دیگر اهداف توطئه قرآن‌سوزی دانست و جامعه اسلامی را به هوشیاری در برابر این ترفند و پیروی کامل از فرامین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان فراخواند.

معاون ارتباطات و روابط عمومی گروه ۷۲ ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از برگزاری مسابقه طراحی بهترین ایده جهت ترویج فرهنگ قرآنی و مقابله با اقدام شیطانی صهیونیسم مسیحی توسط این تشکل روحانی و دانشگاهی حامی دولت خبر داد.

حسنعلی بزرگیان بر همین اساس از کسانی که صاحب ایده هستند، خواست که طرح‌های خود را از طریق آدرس پست الکترونیکی hasbozorg۱۸ @ yahoo. com ایمیل کنند.

وی در پایان تاکید کرد برنامه‌ها و فعالیت‌های جنبش روحانیت و دانشگاهیان ولایی و برگزاری مسابقه بهترین طرح مقابله با توطئه اسلام‌ستیزی غرب در روزهای آتی از طریق سایت جدید گروه، به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.