مردم آمریکا: آبروی ما در جهان رفته و احترامی نداریم

به گزارش خبرنگار بينالملل "افكار"، هزاران نفر از فعالان تی پارتی (جنبش ضد دولتي آمريكا) دیروز در شهر واشنگتن تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان برای رساندن پیام این جنبش به دولت آمریکا و اعتراض به حرکت سیاسی دولت برای متمرکز شدن دولت برای انتخابات کنگره در ماه نوامبر، دست به برپایی این تجمع زدند.

به موازات این حرکت، چندین تظاهرات دیگر از طرف این جنبش در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شد. " پام پینکسون "، یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات ۴۰۰۰ نفری در کالیفرنیا گفت: «ما نماینده اکثر مردم آمریکا هستیم، ما برای بازگرداندن دولت آماده‌ایم…»

بنابر گزارش اسلام تایمز، در جریان این تجمعات هزاران نفر از مردم آمریکا در خیابان‌های واشنگتن ضمن برپایی راهپیمایی دست خواستار احضار اوباما به دادگاه شدند.

" رپ مایکل پنس "، یکی از تظاهرکنندگان در واشنگتن گفت: «آبروی ما در جهان رفته است. احترامی در جهان نداریم. آرزوی آمریکایی‌ها در حال نابودی است. فرهنگ و اجتماع در حال از هم پاشیدگی است. اگر ما در انتخابات نوامبر پیروز نشویم، مردم به هراس می‌افتند.»

گفتنی است جنبش تی پارتی یک حرکت سیاسی – اجتماعی، مالی - محافظه کار است که سال گذشته در خلال اعتراضات زنجیره‌ای محلی و سراسری در آمریکا علیه قوانین چندین ایالت(پایداری فوری اقتصاد آمریکا ۲۰۰۸، بازیابی اقتصاد آمریکا ۲۰۰۹ و بازسازی قوانین سلامت) شکل گرفت.

نام «Tea party» از تی پارتی بوستون در سال ۱۷۷۳ میلادی گرفته شده است.

در آن سال تجمعات اعتراض‌آمیز آمریکایی‌ها علیه دولت انگلیس برای انحصار واردات چای بازای قطع مالیات از کمپانی هند شرقی صورت گرفت.

/ب+