شبکه سی ان ان مدعی شد که احمدی نژاد در جریان سفر آتی خود به نیویورک سه امریکایی بازداشت شده در ایران را با خودش خواهد برد.

تابناک به نقل از آخرین نیوز نوشت: سوزان کاندیوتی، خبرنگار شبکه سی ان ان دراین خصوص گفت که قراراست تا چند روز دیگر نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود. گمانه زنی های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، سه کوهنورد امریکایی را با خودش به نیویورک بیاورد. خانواده های این سه امریکایی از احمدی نژاد خواسته اند که این سه نفر را بخاطر ملاحظات بشردوستانه ازاد کند.

وی افزود: سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا اعلام کرده است واشنگتن در حالت انتظار است تا اینکه این سه امریکایی ازاد شوند و به کشورشان بازگردند. باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز به صورت مرتب همین سخن را تکرار کرده است. مشخص نیست که مبلغ وثیقه تعیین شده از کجا تامین خواهد شد. خانواده این سه امریکایی در این خصوص سکوت اختیار کرده اند. مشخص نیست که ایا منابع دیگر این مبلغ را تامین خواهند کرد.

همچنین مجری این شبکه هم گفت: ماجرای مطرح درباره اینکه ایا ایران یک زن امریکایی بازداشتی را ازاد خواهد کرد یا خیر، چهره جدیدی پیدا کرده است. این تغییر پس از ان رخ داد که مقامات ایرانی پانصد هزار دلار وثیقه برای ازادی سارا شورد مطالبه کردند. اعلام خبر تعیین وثیقه پانصد هزار دلاری برای ازادی سارا شورد سبب شده است این ماجرا پیچیدگی بسیار زیادی پیدا کند.