به گزارش افکار به نقل از ایرنا، ' مسعود شفیعی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: در آخرین صحبتی که با موکلم داشتم، او اعلام کرد که در اولین فرصت به عمان سفر می کند.
وکیل مدافع این تبعه آمریکایی در عین حال اضافه کرد: مادر موکلم از آمریکا به عمان سفر کرده و هم اکنون در این کشور - عمان - بسر می برد.
وکیل مدافع سارا شورد متهم به جاسوسی، وضعیت جسمی و روحی موکلش را خوب توصیف کرد و گفت که پس از تامین وثیقه، هیچ مشکلی از سوی دستگاه قضایی ایران برای آزادی موکلم وجود نداشت.
دادستانی تهران عصر امروز - سه شنبه - آزادی ' سارا شورد ' یکی از سه تبعه آمریکایی را که سال گذشته دستگیر شده بود، تایید کرد.
به دستور بازپرس پرونده در پی ارایه ضمانت نامه بانکی دال بر تودیع وثیقه متهم یاد شده، ‌ مراتب به دادستان تهران اعلام و پس از اخذ موافقت وی(دادستان)، ‌دستور آزادی سارا شورد صادر شد.
مرزبانان ایران سال گذشته ' سارا شورد ' را همراه دو تبعه مرد که آمریکایی هستند، به اتهام ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران و نیز جاسوسی دستگیر کردند.
پیش از این نیز دادستان تهران اعلام کرده بود این زن تبعه آمریکا به دلیل بیماری در صورت تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی می‌تواند از زندان آزاد شود.
سارا شورد پس از آزادی از زندان به مقامات سفارت سوئیس در ایران بعنوان حافظ منافع آمریکا تحویل شد.
دادگاه قرار بازداشت دو تبعه دیگر آمریکایی را به مدت دو ماه دیگر تمدید کرده است .