وزیر کشور خواستار همکاری بیشتر اینترپل در مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد

افکار نیوز: وزیر کشور در دیدار دبیر کل اینترپل خواستار همکاری بیشتر کشورهای عضو اینترپل برای مبارزه با مواد مخدر شد.

مصطفی محمد نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار رونالد کی نوبل دبیر کل اینترپل گفت: ایران هزینه زیادی برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر پرداخت کرده است وضروری است که کشورهای دیگر نیز در این مبارزه مشارکت فعالی داشته باشند تا ضمن ریشه کنی این معضل اجتماعی هزینه ها را نیز پایین بیاوریم.
نجار افزود: با حضور اشغالگران در منطقه تولید مواد مخدر در افغانستان دهها برابر افزایش یافته که مبارزه با حجم بالای قاچاق مواد مخدر از افغانستان به دیگر کشورها اراده و عزم جدی دولتهای مختلف به ویژه کشورهای عضو اینترپل را می طلبد.
وزیر کشور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اینترپل گفت: ایران در سطح منطقه ای و بین المللی تعاملات و همکاری های خوبی با اینترپل دارد، اما مشخصا در زمینه مبارزه با مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، پول شویی، ترددهای غیر مجاز، و برخی موارد دیگر آمادگی هر نوع همکاری با اینترپل را دارد.
مصطفی محمد نجار ابراز امیدواری کرد نشست دو روزه روسای اینترپل عضو سازمان اکو در تهران به نتایج خوبی دست یابد و به راههای علمی و همکاری های امنیتی کشورهای عضو اکو منتج شود.
وزیر کشور با اشاره به برگزاری دو اجلاس دیگر روسای مرزبانی و روسای مبارزه با مواد مخدر سازمانهای عضو اکو و همچنین دو اجلاس کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو در تهران ابراز امیدواری کرد نتایج این ۵ اجلاس آماده شدن سندی راهبردی برای امضاء وزرای کشور عضو اکو در اجلاس ترکیه در آبان ماه امسال باشد.
رونالد کی نوبل دبیر کل اینترپل نیز ضمن قدردانی از میزبانی گرم پلیس اینترپل ایران گفت: کشور های عضو اکو کشورهای بسیار مهمی هستند و امیدوارم که اجلاس دو روزه تهران نتایج خوبی برای همکاری های امنیتی این کشورها باشد.
نوبل در پایان با تشکر از وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور آقای مصطفی محمد نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه اولین اجلاس روسای اینترپل عضو کشورهای اکو نشان دهنده حمایت ویژه ایشان از پلیس است و این مایه مباهات و افتخار اینترپل است.
انتهای پیام / ب.