قوچان‌نژاد ستاره نسل جدید ایران است

به گزارش افکارنیوز، سایت «استار آفریکا» در گزارشی در خصوص تیم ملی فوتبال ایران نوشت: ‌ ایران زیر نظر کارلوس کی‌روش، شروع درخشانی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی که آن را با پیروزی پنج بر صفر مقابل مالدیو شروع کرد، داشت.

این تیم در مرحله بعد با حفظ روند شکست‌ناپذیری‌ با سه تساوی و سه پیروزی، با چالش کمی روبرو بود.

به نظر می‌رسید دور چهارم برای ایرانی‌ها مشکل‌تر باشد. آنها تنها دو گل در پنج مسابقه ابتدایی خود به ثمر رساندند. آنها دو شکست و یک تساوی داشتند تا شانس‌شان برای حضور در جام‌جهانی در معرض تردید قرار بگیرد. شاگردان کی‌روش با شکست دادن قطر و لبنان و سپس غلبه بر کره‌جنوبی در آخرین مسابقه خود با نتیجه یک بر صفر توانستند بازگشت خود به جام‌جهانی را تضمین کنند.

ایران با وجود حضور قدرتمندش در آسیا هنوز نتوانسته از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی صعود کند. آنها اولین حضور خود در این مسابقات را با یک امتیاز از تساوی یک بر یک مقابل اسکاتلند به پایان رساندند اما اولین پیروزی‌شان در دومین دوره با حضور نسل طلایی بازیکنانی چون علی دایی، کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا به دست آمد که توانست به پیروزی تاریخی دو بر یک مقابل آمریکا دست پیدا کنند.

ایران در گروه F رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کنار آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه قرار گرفته است.

سرجیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی اعلام کرد که در مسابقات جام‌جهانی هیچ کار آسانی وجود ندارد اما همیشه تلاش و پاداش وجود دارد.

بازیکنان کلیدی ایران:

جوادنکونام کاپیتان و سنگ شانس تیم است. او به جز هدایت تیم در زمین در کنار مسعود شجاعی، هم‌تیمی سابقش در اوساسونا خلاقیت را در خط میانی ایران تضمین می‌کنند. رضا قوچان‌نژاد در نسل تازه وارد بازیکنان ایران فوق‌العاده است و اشکان دژاگه در خط میانی با آندرانیک تیموریان همکاری خواهد کرد.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

بهترین عملکرد در رقابت‌های فیفا: جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان(مرحله گروهی)، رقابت‌های فوتبال مردان المپیک مونترال ۱۹۷۶(مرحله یک‌چهارم نهایی)

ستارههای سابق: علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری