دیدار هیأتی از مخالفان سوریه با «منافقین»

به گزارش افکارنیوز، یک هیئت از مخالفان خارج‌نشین سوریه که مورد حمایت دولت‌های غربی مانند آمریکا و فرانسه هستند، روز سه‌شنبه به ریاست «بدر جاموس» با یک هیئت از سازمان تروریستی «منافقین» دیدار کرد.

این دیدار در پاریس برگزار شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام این خبر به نقل از بدر جاموس نماینده دبیر کل گروه موسوم به «ائتلاف ملی مخالفان سوریه» نوشت که وی در سخنانی برای این خبرگزاری، هدف این دیدار را آشنایی، هماهنگی تلاش‌ها و تبادل تجربیات اعلام کرده است.

بدر جاموس به آناتولی گفت: ما … از حکومت رژیمی مستبد رنج می‌بریم و هماهنگی ما با مخالفان ایران[بسیار] لازم[و ضروری] است.

به گفته این معارض سوری، این دیدار به درخواست منافقین و در یکی از هتل‌های شهر پاریس برگزار شد.

جاموس نه به هتل محل برگزاری این دیدار اشاره کرد نه به هویت نمایندگان منافقین.

از آنجا که دیدارها و سفرهای مخالفان سوریه این روزها در فرانسه افزایش پیدا کرده است، به نظر می‌رسد پاریس محل هماهنگی‌های جدیدی میان اعضای گروهک تروریستی منافقین با مخالفان سوریه شده است.

احمد الجربا رئیس گروه موسوم به «ائتلاف ملی مخالفان سوریه»(که تابستان ۲۰۱۱ با پشتیبانی آمریکا و فرانسه و حمایت مالی قطر و میزبانی ترکیه تشکیل شد و مقر آن در استانبول است) نیز چند روز پیش در کاخ الیزه با فرنسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار و درخواست کرده بود که مخالفان مسلح سوریه را به سلاح‌های جدید و ضدهوایی مجهز کنند.

در دیدار جربا با رئیس جمهور فرانسه همچنین لوران فابیوس وزیر خارجه و «منذر ماخوس» نماینده مخالفان سوریه در فرانسه که آن را سفیر خود می‌خوانند حضور داشتند.

دیدار هیئت مخالفان سوریه با هیئتی از منافقین، درست چند روز پس از برگزاری نشست کشورهای مخالف سوریه موسوم به «دوستان سوریه» در لندن برگزار شد.

دیدار «دوستان سوریه» پنجشنبه گذشته برگزار شد.

پیش از این نیز و دقیقا در پنجم ماه می نیز، الجربا به واشنگتن سفر کرده بود و درباره موضوعات نشست دوستان سوریه بحث و هماهنگی شده بود.