تهران و مسکو شرکایی قدیمی هستند

به گزارش افکارنیوز، «ولادیمیر پوتین» و «حسن روحانی» روسای‌جمهور روسیه و ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه چهارمین اجلاس سران «سیکا» که در چین در جریان است، دیدار کردند. پیش از این اظهارات طرفین از سوی نهاد ریاست‌جمهوری ایران منتشر شده بود. در ادامه متن کامل بیانیه منتشر شده از سوی کرملین آمده است:

پوتین: آقای رئیس‌جمهور، همکاران، دوستان اجازه دهید بار دیگر گرم‌ترین سلام‌ خود را، این بار در حاشیه نشست شانگهای، به شما تقدیم کنم.

نیازی به توصیف روابط میان دو کشور نیست. روسیه و ایران همسایه و شرکای قدیمی قابل اطمینان هم هستند. به اعتقاد ما در آینده هم می‌توان بی‌توجه به اینکه در روابط بین‌الملل و در رابطه با ایران چه تنش‌هایی وجود دارد، به این همکاری‌ها ادامه داد.

ما پیش از این پروژه‌های بزرگی را با هم انجام داده‌ایم و همچنان فرصت‌های دیگری نیز وجود دارد. زمانی هم که در بیشکک با هم ملاقات کردیم و همچنین طی تماس تلفنی‌ای که داشتیم، در این رابطه گفت‌وگو کردیم. کارشناسان ما به طور مداوم ملاقات می‌کنند و در عالی‌ترین سطح و همچنین در سطح دولتی با یکدیگر همکاری دارند.

ما نسبت به منطقهای که در آن شرکایی قطعی هستیم (منطقه دریای خزر)، مسئولیتهای بسیاری داریم. به عبارت دیگر، ما دستور کار بزرگی در پیش داریم و از اینکه بار دیگر امکان ملاقات شما آقای رئیسجمهور، فراهم شد، بسیار خرسندم.