به گزارشافکارنیوز، با افزایش عرضه سهام برای فروش در بازار مالی نیویورک، شاخصهای اصلی بورس وال استریت در پایان کار خود شاهد کاهش قابل ملاحظه ای بود. همچنین زیان دهی بخش خرده فروشی و انتشار ارقام ناامید کننده شرکتهای استیپلز و تی جی ایکس، افت شاخصها را تشدید کرد.

شاخص کل " اس اند پی پانصد " شاهد کاهش بود و ارزش سهام سه چهارم شرکتهای زیرمجموعه شاخص مالی نزداک کاهش داشت.

پنج شرکت بزرگی که سهامشان سقوط کرد، همگی از فروشگاههای زنجیره ای یا خرده فروشیهای بزرگ بودند.

" داوجونز " شاخص صنعت نیز به طور متوسط صد و سی و هفت ممیز پنجاه و پنج صدم واحد کاهش داشت و به شانزده هزار و سیصد و هفتاد و چهار ممیز سی و یک صدم واحد رسید.

شاخص " اس اند پی پانصد " هم دوازده و بیست و پنج صدم واحد معادل شصت و پنج صدم درصد کاهش داشت و در پایان معاملات به رقم هزار و هشتصد و هفتاد و دو ممیز هشتاد و سه صدم واحد رسید.

شاخص " نزدک کامپوزیت " هم بیست و هشت و نود و دو صدم واحد کاهش داشت و به رقم چهار هزار و نود و شش ممیز هشتاد و نه صدم واحد رسید. در این میان ارزش هر سهم شرکت کاترپیلار با سه ممیز شش دهم درصد کاهش به یکصد و یک دلار و پنجاه و شش سنت رسید.

سقوط ارزش سهام اين شرکت بيشترين فشار را بر شاخص داوجونز آورد. جنرال موتورز بزرگترين خودروساز آمريکا نيز پس از آنکه اعلام کرد دو ميليون و چهارصد و بيست هزار دستگاه خودرو را در آمريکا براي رفع اشکال فني جمع آوري مي کند، سه و چهار دهم درصد از ارزش سهام خود را از دست داد و ارزش هر سهم اين شرکت به سي و سه دلار و هفت سنت سقوط کرد.