به گزارش افکارنیوز، یک زن سعودی یک خدمتکار زن فیلیپینی را به علت دور نریختن غذای باقیمانده با ریختن آب داغ روی بدن وی شکنجه کرد.

یک خدمتکار فیلیپینی تبار گفت که زن صاحب خانه از او خواست تا غذای باقیمانده را دور بریزد؛ اما وی از این کار امتناع کرد تا سر فرصت این غذای باقیمانده را بخورد و همین امر سبب شد تا این زن سعودی آب جوش روی بدن خدمتکارش بریزد.

دولت فیلیپین تاکید کرد: دفتر پیگیری امور کارگران خارجی، پس از انتشار اطلاعاتی درباره شکنجه یک خدمتکار فیلیپینی در عربستان با آب جوش، همکاری با شرکت جذب کارگران به عربستان را به حالت تعلیق درآورد.

رسانه های فیلیپین تصاویری از این خدمتکار فیلیپینی منتشر کردند که می گوید توسط صاحب خود در شهر ریاض مورد شکنجه قرار گرفته است. براساس این تصاویر، کمر و پشت این خدمتکار به سبب ریخته شدن آب جوش، دچار سوختگی شده است.

اقلیت فیلیپینی های مقیم عربستان نوار ویدیویی را منتشر کرد که نشان می دهد این خدمتکار در معرض سوختگی شدید قرار گرفته است. درهمین حال، سفارت فیلیپین در ریاض و وزارت امور خارجه فیلیپین در این خصوص به مقامات ذیربط در عربستان شکایت کردند.

به گفته های اقلیت فیلیپینی های مقیم عربستان، این خدمتکار دو ماه پیش به ریاض آمده بود و به دلیل عدم آشنایی با زبان عربی و نیز مسلط نبودن بر زبان انگلیسی، مشکلات عدیده ای با صاحب خود داشته است که این امر سبب شد تا کاسه صبر این زن سعودی لبریز شده و خدمتکار خود را کتک بزند و اخیرا آب جوش روی بدن این خدمتکار ریخت و شش ساعت او را در همین حالت رها کرد و سپس وی را برای درمان به بیمارستان منتقل کرد و وی هم اکنون تحت درمان است.