اتحادیه اروپا صهیونیست را تحریم کرد

به گزارش افکارنیوز، اتحادیه اروپا روز پنج شنبه به رژیم تل آویو اطلاع داده است که واردات تخم مرغ و ماکیان از شهرک های صهیونیست نشین فلسطین اشغالی را ممنوع کرده است.

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد اتحادیه اروپا این گزارش را تایید و تاکید کرد: این تصمیم بر اساس قوانین مربوط به فعالیت شرکت هایی که در شهرک های صهیونیستی مشغول به کار هستند و از ژانویه امسال به اجرا گذاشته شده، اتخاذ گشته است.

رژیم اسرائیل زیر فشار و انتقاد زیادی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر توسعه شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطین قرار دارد. ۲۹ عضو پارلمان اروپا اواخر مارس با ارسال نامه ای به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اقدام اتحادیه اروپا برای جلوگیری از همکاری شرکت های اروپایی با شرکت هایی که در شهرک های صهیونیستی مشغول به فعالیت هستند، شده بودند.

اتحادیه اروپا همچنین همه کمک های مالی به شرکت هایی را که در شهرک های صهیونیستی فعالیت می کنند، متوقف کرده است. تحریم بین المللی تولیدات و کالاهای اسرائیلی تاکنون ۳۰ میلیون دلار به این رژیم زیان وارد کرده است.

بیش از ۵۰۰ هزار اسرائیلی در ۱۲۰ شهرک صهیونیستی زندگی می کنند. ساخت شهرک های صهیونیست نشین نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است ولی تل آویو با بی توجهی به این قوانین همچنان به ساخت و ساز در این شهرک ها ادامه می دهد. یکی از مهمترین موانع پیشرفت مذاکرات سازش نیز پافشاری اسرائیل بر ادامه شهرک سازی بوده است.