به گزارشافکارنیوز،سردار رضا محمدی گفت: به دنبال انتشار شایعه فعالیت باند خفاش شب و قتل‌های پی در پی در شهر بندرعباس که در سطح گسترده در فضاهای مجازی پخش شد و امنیت روانی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داد برابر قولی که به شهروندان عزیز دادیم پرسنل پلیس فتا و همچنین پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی استان با رصد دقیق سرچشمه‌های نشر این شایعه موفق به دستگیری عوامل اصلی آن شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های تخصصی پلیس سرانجام فردی با هویت «س. ش» فرزند شاهین ۲۰ ساله، دانشجو، که در یک آژانس کار می‌کرد شناسایی و به همراه تجهیزات دستگیر شد.

به گفته رئیس پلیس استان هرمزگان این فرد با ایجاد صفحه ویژه‌ای در شبکه فیس‌بوک اقدام به توزیع گسترده این شایعه می‌کرد و برای تاثیرگذاری بیشتر شایعه با تصویربرداری از خودروی خود که پژوی نوک مدادی بود، اقدام به بارگذاری تصویر این خودرو در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی، چنین وانمود می‌کرد که این خودروی خفاش شب است که با ربودن زنان و دختران پس از تجاوز، آنان را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه ضمن اعتراف صریح به جرم خود اظهار داشت که در فیس‌بوک دارای صفحه‌ای با عضویت چند هزار نفری است که تحت تاثیر شبکه‌های خارجی با هدف القای ناامنی این سوژه را پایه‌گذاری و دنبال کرده است.

متهم همچنین عنوان کرد: با انتشار این شایعه و افزایش جو روانی، آژانس تلفنی که وی نیز در آن کار می‌کرد با افزایش چشمگیر مشتری مواجه بود به طوری که قادر به پاسخگویی به مشتریان نبودند.

رئیس پلیس انتظامی استان هرمزگان در ادامه از دستگیری سه نفر دیگر در همین ارتباط خبر داد که مورد اول فردی کارمند متولد ۵۸ شاغل در یکی از ادارات استان است.

وی اضافه کرد: دو نفر دیگر نیز هر دو خانم هستند که یکی کارمند اداری و دیگری در یک شرکت خصوصی کار می‌کند، این افراد با راه‌اندازی صفحه‌ای در فیس‌بوک اقدام به باز نشر این شایعه در سطح وسیع می‌کردند که تحقیقات از آنان ادامه دارد.

سردار یگانه همچنین گفت: هم اکنون دو نفر از متهمان در بازداشت هستند و دو نفر دیگر با قرار آزاد شدند تا تحقیقات پلیس در خصوص اقدامات آنان به اتمام برسد.

وی در پایان گفت: این افراد هر کدام با اسم مستعار و راهاندازی صفحات ویژهای تحت عنوان "دخت وچوک بندر" و همچنین "بچههای بندر ۲"، مدیریت نشر این شایعه را بر عهده داشتند و دارای اعضایی بیش از چند هزار نفر در صفحات خود هستند.