بازی نجاتگر، حمله ایران به نیروگاه هسته ای اسرائیل

به گزارشافکارنیوز،بازی تمام ایرانی" نجاتگر "با استفاده از حس همزاد پنداری در بازیگر و با هدف ایجاد دنیایی بدون ظلم و ستم که کشورهایی همچون آمریکا و اسراییل و همیارانش باعثآن می‌شوند، با استفاده از ابزارهای پیشرفته جنگی مبادرت به از بین بردن مراکز و پایگاه‌های هسته ای غیر قانونی این کشورها و نیز رسوایی آن‌ها بین ملت‌ها می‌پردازد که مراحل ساخت و طراحی خود را می‌گذراند.

در این بازی از ابزارها و امکانات پیشرفته ای مانند استفاده از Motion Capture وایکان در تولید انیمیت ها، تولید قدرتمندترین انیمیشن رئال ایرانی، نورپردازی مستقیم از برنامه ۳D MAX و … استفاده شده است تا بتوان این بازی را به یک بازی جذاب برای کاربران تبدیل نماید.
هدف از ساخت این پروژه در بازی، شناسایی و از بین بردن فعالیت‌های غیر انسانی توسط آمریکا و اسرائیل و پرده‌برداشتن از فعالیت‌های هسته ای غیر قانونی و جنایاتی است که این دو کشور با همکاری یکدیگر و چند کشور دیگر از جمله انگلیس انجام می‌دهند.
مراحل بازی:
مرحله ۱: ورود نامحسوس لوکیشن: عراق
مرحله ۲: آزادی زندانیان لوکیشن: عراق
مرحله ۳: یافتن درجه دار ارشد انگلیسی لوکیشن: انگلیس
مرحله ۴: کشتن درجه دار ارشد انگلیسی و اقرار از جاسوس لوکیشن: انگلیس
مرحله ۵: مرکز مخوف لوکیشن: آمریکا
مرحله ۶: نجات رشید لوکیشن: عراق
مرحله ۷: انهدام دیمونا لوکیشن: اسراییل
شرح کلی مراحل بازی
داستان بازی با ماموریتی در یکی از شهرهای محاصره شده عراق آغاز می‌گردد.
کاراکتر اصلی با قرار گرفتن در یک کانتینر توسط یک کشتی به‌صورت مخفیانه وارد منطقه شده و به‌صورت نامحسوس برای انجام اهداف این مأموریت بازی را آغاز می‌کند تا در منطقه ای مشخص توسط دشمنان، دیده شده و بازی وارد مرحله زدوخورد می‌شود.
شخصیت اصلی با کشتن دشمنان و پیشروی در منطقه مأموریت دارد اهداف خاصی را که برای وی در نظر گرفته شده است انجام دهد. در قسمتی از این منطقه کاراکتر مجبور می‌شود اطلاعاتی را از روی کامپیوترها هک کرده و بر روی Pocket PC مخصوص و منحصر به فردی که برای او تهیه شده است، Download نماید کهدر حین این عملیات با یک سکانس بسیار اکشن روبرو خواهیم شد که مأموریت بازیگر در منطقه ای که دشمنان بسیاری او را محاصره کرده‌اند تعریف شده و او می‌بایست با مهارت خاصی منطقه را امن سازد. این قسمت از بازی از ویژگی‌های بصری بالایی برخوردار بوده چنانچه در بازی‌های هم ژانر خود کم نظیر می‌باشد.
از بخش‌های جذاب دیگر این مرحله می‌توان به انهدام تانک‌ها توسط موشک‌های پشتیبان و از بین بردن انواع تیربارها و… که از افکت‌های بخصوصی برخوردار می‌باشند، نام برد.
مرحله دوم و سوم: بازی در یکی از شهرهای حاشیه ای انگلیس رخ می‌دهد که کاربر بایستی ابتدا کاملاً نامحسوس عمل نموده و سپس مأموریت های خود را به ترتیب انجام دهد. این مرحله به علت ورود یکی از افسران ارشد امریکایی کاملاً محافظت می‌شود و کاربر در یکی از اهداف خود مأموریت می‌یابد تا او را به هلاکت برساند. در اواسط مرحله کاربر بایستی جاسوس اسراییلی را پیدا کرده و مانع از انجام اهداف او شود و مدارک مورد نیاز برای شناسایی مراکز اتمی هسته ای اسراییل را از او دریافت کند.
از ویژگی‌های خاص این مرحله می‌توان به نورپردازی بسیار زیبای شب آن نام برد.
مرحله چهارم: در یکی از زندان‌های خارج از شهر عراق که توسط امریکایی‌ها اداره مشود اتفاق می‌افتد. در این مرحله کاربر مأموریت می‌یابد افراد مهم و خاصی را که در این زندان اسیر شده‌اند را آزاد نماید. بنابر امنیت بالای زندان کاربر بایستی طبق اصول خاص و برنامه ریزی شده ای به‌صورت کاملاً مخفیانه محل
اسارت زندانیان را پیدا کرده و آن‌ها را نجات دهد. در حین مأموریت اصلی کاربر می‌بایستی برج مخابراتی زندان را منفجر سازد تا ارتباط زندان به خارج را مسدود سازد. این اتفاق باعثبه صدا درآمدن آژیر منطقه شده و ادامه کار کاربر را برای انجام مأموریت ها دشوار می‌نماید.
از ویژگی‌های این مرحله می‌توان به: از کار انداختن دوربین‌های امنیتی توسط Pocket PC، جلوه‌های ویژه بصری در حین بازی، نورپردازی منحصر به فرد شب آن و… نام برد.
مرحله پنجم: بازی در یکی از کمپ‌های آمریکایی صورت می‌گیرد که کاربر برای پیدا کردن نقشه گمشده ای که در یافتن هدف اصلی، او را کمک خواهد کرد گام بر می‌دارد. در ادامه این مرحله کاربر به‌صورت ناخواسته وارد تونلی شده که او را به منطقه ای می‌رساند که به‌صورت مخفیانه عملیات هسته ای غیر انسانی انجام می‌دهند.در این بخش کاربر می‌بایست محل‌های مشخصی را بمب گذاری نماید و در پایان مرحله کل منطقه را نابود کرده و توسط هلی کوپتری منطقه را ترک نماید. در پایان این مرحله دوست بازیگر که راهنمای او برای به پایان رساندن مأموریت هایش می‌باشد توسط امریکایی‌ها دستگیر شده و کاربر مجبور می‌شود ادامه مأموریت ها را به تنهایی و با مهارت خود به پایان برساند.
مرحله ششم:کاربر برای نجات دوست خود و نیز تکمیل پرونده‌ها برای شناسایی مرکز هسته ای اسراییل وارد منطقه ای از عراق می‌شود. در این مرحله کاربر محل دستگیری دوست خود را با ابزار GPS پیدا نموده و برای نجات او مأمورین زیادی را که مانع او هستند از بین می‌برد. انتقال نیمه دوم و تکمیل کننده نقشه را بایستی از محلی مشخص و با دشواری‌های خاص و امنیتی این منطقه، وارد پاکت پی سی خود بنماید.
انهدام بمب افکن ها، پاکسازی مسجد از وجود دشمنان و… از جمله اهداف مأموریت کاربر می‌باشند.
مرحله پایانی بازی: در مرکز اصلی هسته ای اسراییل که در منطقه ای نامشخص در وسط اقیانوس قرار دارد، اتفاق می‌افتد. کاربر در این مرحله برای انجام اهداف خود به‌صورت ناخواسته توسط دوربین‌های امنیتی مرکز ردیابی شده و بازیگر مجبور می‌شود برای به اتمام رساندن مأموریت خود و از بین بردن این مرکز دشمنان زیادی را از بین ببرد.
انهدام منابع تولیداتی مرکز، انفجار ضد هوایی‌ها و … از ویژگی‌های این مرحله می‌باشد. در پایان مرحله کاربر با سوار شدن بر قایق موتوری منطقه را ترک کرده و مرکز را کاملاً منهدم می‌سازد.
ویژگی‌های فنی بازی
۱.استفاده از بهترین و کاراترین دستگاه ضبط حرکات انیمیشن(Motion Capture) با برند وایکان. در این بخش سعی بر این بوده است حرکات با بهترین کیفیت و انعطاف پذیری بالا تهیه شود تا بتوان ارتباط نزدیکی را بین کاربر و بازی ایجاد نمود. نتیجه این موضوع ساخت حرکات کاراکترهای دوست و دشمن در طول بازی است که با کیفیتی بسیار عالی و دیدنی در این بازی استفاده گردیده است.
دموی بازی تمام ایرانی نجاتگر

nejatgar. flv |دانلود فیلم
۲.برای طراحی و ساخت این بازی از موتور بازی Neoaxis استفاده شده است. جهت رعایت از قانون کپی رایت و حمایت از حقوق تولید کننده، تمامی امکانات این موتور روسی خریداری شده و لایسنس تجاری آن موجود می‌باشد.البته برای خریداری این موتور، تحقیقات گسترده ای توسط گروه پژوهشی این شرکت انجام پذیرفت تا بتوان موتوری را انتخاب نمود که بتواند تمامی امکانات یک موتور بازی در سطح جهانی را فراهم نماید. از این رو مکاتبات گسترده ای بین شرکت و سازنده روسی این موتور بازی انجام پذیرفت تا در نهایت لایسنس آن برای ساخت بازی نجاتگر خریداری گردید.
۳.استفاده از نرم افزارهای پرقدرت گرافیکی و طراحی همچون Maya, ۳D Max, Photoshop و … برای طراحی و ساخت انواع انیمیشن‌ها، طراحی تمامی محیط‌های مراحل بازی، طراحی تمامی کاراکترها و شخصیت‌های بازی، عکسبرداری و طراحی برای تهیه تمامی تکسچرهای مورد استفاده در بازی و به‌صورت کلی برای ساخت تمامی کامپوننت های این بازی از این نوع نرم افزارها استفاده شده است.از جمله خصوصیت این بازی نورپردازی منحصربفرد این بازی می‌باشد که توسط نرم افزارهای سه بعدی انجام گرفته است که محیط بازی را برای کاربران جذاب می‌نماید.
۴.ساخت: Graphic User Interface(GUI)در طراحی و ساخت GUI بازی سعی بر آن شده است که جذابیت و زیبایی لازم در رقابت با سایر محصولات این ژانر رعایت شود. این طراحی منحصربفرد با نرم افزارهای مختلف گرافیکی و طراحی صورت پذیرفته و در آن نمادهای ملی مذهبی به‌صورت کاملاً نامحسوس بکار رفته است.
۵.در ساخت Demo بازی از بهترین تیم انیمیشن استفاده گردیده و می‌توان کیفیت آن را که در کشورهای خاورمیانه بی رقیب دانست. در ساخت این Demo از جدیدترین ابزارهای گرافیکی و Motion Capture وایکان استفاده گردیده است.
۶.می‌توان از هوش مصنوعی پر قدرت بازی در جهت انعطاف بازی برای دشمنان در جهت جذابیت بازی نیز نام برد. از این رو فعالیت گسترده ای توسط گروه برنامه نویسی انجام پذیرفت تا بازی به لحاظ رفتار کاراکترها از هوش بالایی برخوردار باشند.از گستردگی این فعالیت‌ها می‌توان به تغییرات فنی سورس کد موتور بازی در بخش هوش مصنوعی آن اشاره کرد که باعثارتقاء نرم افزاری این موتور بازی گردید. هوش مصنوعی بازی کاملاً از پایه طراحی شده و در طراحی آن نیز از روش‌های سلسله مراتبی Hierarchical و هوش مصنوعی مبتنی بر گره(Node Based) استفاده شده است.
۷.این بازی برای پلتفرم‌های ویندوز طراحی شده و پیاده سازی آن توسط. Net Framework ۲ صورت گرفته است. بازی قابلیت اجرا روی ویندوزهای XP, Vista, Seven را دارا می‌باشد. برای طراحی بازی، ترکیبی از معماری‌های طراحی نرم افزار استفاده شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ترکیب معماری Top - Down و Bottom - Up اشاره کرد. همچنین نرم افزار کاملاً Component - Based بوده و قابلیت گسترش و انعطاف پذیری بالایی دارد.
۸.وجود Navigator جهت راهنمایی بازیگر در مراحل مختلف.
۹.مجهز بودن کاراکتر اصلی به ابزار و وسایل بسیار حرفه ای و مدرن که هدایت او را توسط دوست خود(Navigator) آسان می‌سازد. از جمله این ابزار می‌توان به یک دوربین متصل به کلاه کاراکتر نام برد که به‌صورت ماهواره ای ارتباط تصویری کاراکتر را با رشید برقرار می‌نماید، نام برد.
GPS ماهواره ای و Pocket PC مخصوص برای هک کردن تجهیزات جاسوسی دشمن از جمله ابزار منحصر به فرد در اختیار بازیگر می‌باشد.
۱۰.اجرای بخشی از مراحل بازی به‌صورت نامحسوس و جاسوسی.
۱۱.اسکریپت نویسی این بازی از هوش بالایی برخوردار بوده و تمام عملیات‌های دشمن کنترل شده می‌باشد و دشمنان تنها بر اساس دستورات و موقعیت‌های تعریف شده، اهداف خاصی را انجام می‌دهند.
۱۲.بکار گیری از اسلحه‌های متنوعی از جمله: اسلحه کلاشینکف(AK۴۷)، اسلحه M۱۶، اسلحه کلت با صدا خفه کن، اسلحه اسنایپر با صدا خفه کن، اسلحه تیربار، اسلحه M۱۵، اسلحه RPG،نارنجک دودزا، نارنجک انفجاری و نارنجک هسته ای.
نمایی از استوری بوردهای بازی
نمایی از داستان‌های مصور بین مراحل بازی
سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی
Operation System: Windows XP, Windows Vista(۸۶x, ۶۴x), Windows ۷(۸۶x, ۶۴x)
CPU: Intel Pentium ۴ ۳GHz
Graphics Card: Nvidia Geforce ۷۶۰۰GT
RAM: ۱GB(۱.۵GB on Windows Vista & Windows ۷)
Hard Disk Space: ۲ GB
Optical Drive: DVD - ROM