وضعیت بنزین ۴۰۰تومانی درکارت هوشمند سوخت

به گزارش افکارنیوز، سید محسن، درباره آخرین وضعیت ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های هوشمند سوخت، گفت: با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و تعیین قیمت های جدید برای بنزین، میزان مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت در حال افزایش است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت های سوخت به کمتر از ۲ میلایرد لیتر کاهش یافته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش سفرهای برون شهری میزان فروش و مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی هم افزایش یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون هیچگونه برنامه زمان بندی برای محدود کردن فروش بنزین ۴۰۰ تومانی تعریف نشده است، اظهار داشت: از این رو دارندگان ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی می‎‌توانند با استفاده از کارت شخصی نسبت به خرید بنزین با قیمت ۴۰۰ تومان در تمامی جایگاه‌های سوخت کشور اقدام کنند.

پس از چند روز کاهش مصرف بنزین در کشور به دنبال اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی، مصرف بنزین بار دیگر در کشور روندی صعودی به خود گرفت.

بر این اساس پس از ثبت رکورد مصرف روزانه ۵۵ میلیون لیتر بنزین در روزهای نخست اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی بار دیگر به مرز ۷۰ میلیون لیتر در روز نزدیک شد.

مصطفی کشکولی مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران اخیرا با اشاره به روند صعودی مصرف بنزین در ایران در طول چند هفته گذشته تاکنون، گفته است: در دهه دوم اردیبهشت ماه، مصرف بنزین سیر صعودی پیدا کرده و به بیش از ۶۵ میلیون لیتر در روز رسید.

این مقام مسئول با اعلام اینکه متوسط مصرف روزانه بنزین کشور از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری به ۶۵.۴ میلیون لیتر رسیده است، تصریح کرد: متوسط مصرف این فرآورده نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۲ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران تاکید کرد: پیش بینی می شود مصرف بنزین کماکان سیر صعودی خود را حفظ کند.

آمارهای رسمی نشان میدهد که از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری میزان فروش بنزین ۴۰۰ تومانی ۲۸ درصد، بنزین ۷۰۰تومانی ۴۶ درصد و بنزین ۱۰۰۰ تومانی ۲۶ درصد بوده است که به طور متوسط قیمت فروش هر لیتر بنزین در دهه دوم اردیبهشت ۶۹۵ تومان تخمین زده می شود.