محکی سخت در انتظار شاگردان کی‌روش

به گزارش افکارنیوز، سایت «soccreway» در گزارشی از دیدار دوستانه ایران و مونته‌نگرو که فردا برگزار می‌شود، نوشت: ایران روز دوشنبه برای آمادگی به منظور حضور در یک جام جهانی سخت، در اتریش به مصاف مونته‌نگرو خواهد رفت.

کارلوس کی‌روش که در جام‌جهانی ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی پرتغال را بر عهده داشت، ایران را در مرحله مقدماتی جام‌جهانی صدرنشین گروهش کرد اما محک سخت‌تری در برزیل انتظار این تیم را می‌کشد.

شاگردان کی‌روش که در گروه F در کنار تیم‌های نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین قرار گرفته‌اند، رقابت سختی برای تکرار تنها پیروزی خود در مسابقات جام‌جهانی دارند. این پیروزی در سال ۱۹۹۸در دیداری با تنش‌های خارج از زمین با تنش‌ سیاسی بین دو کشور، مقابل آمریکا به دست آمد.

حواشی به آماده‌سازی ایرانی‌ها برای رقابت‌های امسال نیز کشیده شد و اختلافاتی بین فدراسیون و باشگاه‌ها به وجود آمد.

اردوی تمرینی در هوای گرم در آفریقای جنوبی در این ماه با رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا همزمان بود و بسیاری از تیم‌های ایرانی در آن مسابقات شرکت داشتند که این مانع از این شد که آنها بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

این مسئله به شدت بر روی اردوی آماده‌سازی آنها تأثیر گذاشت و پیشرفتی را که کی‌روش ایجاد کرده بود، مختل کرد. ایران همچنین به رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز راه یافته و بدون شکست صدرنشین گروه مسابقات مقدماتی شد.

جواد نکونام، نقشی کلیدی در موفقیت تیمش ایفا کرد. وی در پنج مسابقه مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا چهار گل به ثمر رساند و در ۱۴ مسابقه مقدماتی جام‌جهانی نیز ۶ بار گلزنی کرد.

در حالی که بسیاری از بازیکنان تیم ملی ایران را بازیکنان شاغل در لیگ داخلی تشکیل می‌دهند، چند بازیکن شناخته‌شده تر نیز از سوی کی‌روش دعوت شده‌اند که مهم‌ترین آنها دنیل داوری، دروازه‌بان برانشوایگ و اشکان دژاگه، هافبک فولام هستند.

مونته‌نگرو نتوانست راهی برزیل شود و در گروه H رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره اروپا انگلیس صدرنشین شد و اوکراین در رده دوم قرار گرفت.

پنالتی دقیقه اول دجان دامیانوویچ پیروزی یک بر صفر را دیدار دوستانه این تیم مقابل غنا به ارمغان آورد؛ در حالی که دیدار جمعه این تیم نیز با شکست دو بر صفر مقابل اسلواکی به پایان رسید.

برانکو برنوویچ، سرمربی مونتهنگرو چهار بازیکنی که تاکنون برای تیم ملی بازی نکردهاند را برای دیدار دوستانه مقابل اسلواکی و ایران دعوت کرده است. دانیل پتکوویچ، ساسا بالیچ، دارکو زوریچ و میروخه جووانوویچ به تیم ملی مونتهنگرو دعوت شدهاند.