کارت شهروند ارائه می شود

به گزارش افکارنیوز، حسین محمد پور زرندی در نشست خبری امروز با اشاره به چگونگی تاسیس بانک شهر اظهارداشت: از ابتدا شهرداری‌ها به دنبال تاسیس بانک بودند و از سال ۷۲ این پیشنهاد به‌صورت جدی مطرح شد اما به نتیجه نرسید.

وی افزود: در سال ۸۷ تعاونی اعتباری به موسسه مالی اعتباری و در اواخر سال ۸۸ به بانک تبدیل شد.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه بانک شهر صندوق مالی برای شهرداری‌ها نیست، گفت: بانک شهر به دنبال تأمین مالی پروژه‌های شهری است زیرا با وجود اهمیت اجرای پروژه‌های شهری تنها یک درصد از منابع بانک‌ها برای این بخش اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به جمعیت ۷۰ درصدی شهرها افزود: اجرای پروژه‌های شهری سودآوری دارد که البته بعد از ایجاد بانک شهر سایر بانک‌ها هم نیم‌نگاهی به پروژه‌های شهری کردند.

پورزرندی با اشاره به سابقه ۳ ساله حضور خود در هیأت مدیره بانک گفت: در مجموع شاخص‌های بانکی بانک شهر متوسط است و در بین ۳۱ بانک رتبه ۱۹ را داراست که هدف ما رسیدن به جزء ۴ - ۵ بانک اول است.

وی با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای تحقق این هدف گفت: در ابتدا باید به منابع انسانی توجه شود، افراد متخصص در حوزه بانکداری مشغول به کار شوند و اقدام دوم توجه ویژه به مشتری است.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه سامانه نظارت همگانی بر بانک راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه همانند سامانه ۱۸۸۸ بازخورد همگانی دارد و به طور مستقیم مدیرعامل بانک در جریان فعالیت‌های بانک و میزان رضایت مشتریان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه با شماره ۸۶۵۵ در ۳ روز اخیر فعال شده است.

پورزرندی با اشاره به تأمین مالی پروژه‌های شهری در تمام نقاط کشور، گفت: به‌عنوان نمونه قرارداد اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی در اهواز و همچنین مجتمع تفریحی در مجاور اروند رود از پروژه‌های جدیدی است که منعقد شده است.

وی تصریح کرد: طراحی کارت‌های شهروندی برای پرداخت‌های خُرد مانند اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس از دیگر اقدامات انجام گرفته است و هدف از طراحی این کارت، پوشش پرداخت‌های خرد با این کارت‌ها برای شهروندان است.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک، گفت: هدف ما این است که تا پایان سال این رقم را به ۱۶۰۰ میلیارد تومان برسانیم ۴۰۰ میلیارد تومان آن آورده نقدی و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارای‌ها و فروش اموال تامین می‌شود.

وی در خصوص عملکرد سال گذشته این بانک گفت: در بخش عملیاتی عملکرد مناسبی بانک شهر نداشته است اما با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه ساختمان انجام شده با فروش آن، EPS شرکت به ۳۰ تومان خواهد رسید.

پورزرندی در خصوص رعایت نسبت سهم شرکت‌داری از کل سرمایه گفت: با توجه به اینکه بانک شهر از تعاونی اعتبار به بانک تبدیل شده بخشی از دارائی‌های تعاونی به بانک منتقل شده و ما به بانک مرکزی قول‌داده‌ایم نسبت ۴۰ درصد را تا پایان سال محقق کنیم.

وی با تائید بالا بودن نسبت دارایی به سرمایه بانک گفت: شرکتهای زیر مجموعه بانک را در ۴ هلدینگ مالی، ساختمان، انرژی، نفت و گاز و هلدینگ IT طبقه بندی کردیم و شرکتها در قالب این ۴ هلدینگ فعالیت خواهند کرد.