مرخصی ۹ماهه زایمان در گرو تامین منابع مالی

به گزارشافکارنیوز،علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم امضای قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال قراردادی که آموزش و پرورش با این بیمه تدوین کرده خدماتی به فرهنگیان ارائه می‌شود که البته در کنار آن درمانگاه‌های فرهنگیان نیز در سراسر کشور به فرهنگیان خدماتی را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این بیمه عمومی نیست و یک بیمه تخصصی درمان و سلامت است، افزود: امروز شاهد مشترکی بین مسئولین بیمه و مسئولین تعاون وزارت آموزش و پرورش سراسر کشرو در باشگاه فرهنگیان خواهیم بود و در این نشست تلاش می‌کنیم که هماهنگی‌هایی را افزایش دهیم.

فانی با اشاره به اینکه ازتاریخ ۱/۳ / ۹۳ طرف قرارداد وزارت آموزش و پرورش بیمه آتیه سازان حافظ است، خاطرنشان کرد: بیمه طلایی جدید فرهنگیان به صورت کارت یا همان دفترچه با یک هلوگرام خاصی است تا مشخص شود کسانی که دارندگان این دفترچه هستند از خدمات ویژه بیمه طلایی فرهنگیان هم برخوردار خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص نرخ جدید بیمه طلایی فرهنگیان نیز گفت: طبق این قرارداد نرخ حق بیمه برای هر نفر ۲۶ هزار تومان تعیین شده است که نیمی از این هزینه را آموزش و پرورش و نیمی دیگر توسط فرهنگیان پرداخت می‌شود همچنین تمام خدمات بیمه‌ای جز دندانپزشکی که از طریق درمانگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور ارائه می‌گردد تکرار خواهد شد.

فانی در ادامه در خصوص مرخصی زایمان ۹ماهه مادران فرهنگی نیز خاطرنشان کرد: در همان روز که مجلس شورای اسلامی این مصوبه را تصویب کرد شورای نگهبان بحثمجاز بودن را به آن اضافه کرد و برای اجرایی شدن آن پیگیری‌های زیادی انجام شده که به محض تامین اعتبار لازم از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری سمت اجرایی شدن می‌رود.

وی ادامه داد: هر تصمیمی در وزارت آموزش و پرورش بار سنگینین را برای دولت به همراه دارد که البته تلاشمان بر این است که این تصمیم را اجرایی کنیم منتها اعتبار لازم آن باید تامین شود.

فانی همچنین افزود: اجرایی شدن این مسئله نیازمند ۷۰۰هزار ساعت حقالتدریس در هفته است و ما پیگیر این موضوع هستیم و البته در حال تدوین یک طرح خاص معلمین فرهنگی هستیم که امیدوار هستیم به دنبال این طرح هم مشکلات فرهنگیان برطرف گردد و هم مسئله جدی برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد نشود.