«مذاکرات هسته‌ای» و «اقتصاد مقاومتی» به موازات هم باشد

به گزارشافکارنیوز، محسن رضایی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در تالار شهید بهشتی شهرکرمانشاهاظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای و اقتصاد مقاومتی باید به موازات هم به پیش بروند و این تدبیر نظام است.

رضایی تصریح کرد: از مذاکرات و تیم مذاکره کننده دفاع می‌کنیم، چون مقام معظم رهبری بر این موضوع کاملا نظارت دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به خود تکیه کنیم، اظهار داشت: سیاسیون کشور در این شرایط برای چه جنگ و جدال به راه انداخته‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک جنگ وجود دارد و آن هم جنگ تمام عیار اقتصادی است، که باید با دست به دست هم داده و در این عرصه نیز همچون دوران دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت بیان داشت: ملاک ارزشی بودن اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و آزادی‌خواه، برداشتن یک سنگ از مسیر توسعه در این جنگ تمام عیاری است که دشمنان نظام به راه انداخته‌اند.

این مسئول بیان داشت: اگر دیروز صدام در کرمانشاه و خرمشهر دفن شد، امروز تحریم‌های اقتصادی باید در کشاورزی و صنعت کشور دفن شوند.

وی با تاکید بر تثبیت سیاست و امنیت کشور در حال حاضر، گفت: با وجود اقتدار نیروهای مسلح و تسلیحات موشکی کشور، هیچ هواپیمایی نمی‌تواند امنیت ایران را تهدید کند.

رضایی با اشاره به ناکامی دشمنان در جریان‌سازی فتنه ۸۸، گفت: اینک نقطه ضعف ما یعنی اقتصاد را به نشانه رفته‌اند.

وی افزود: انقلابیون و بسیجیان صحنه اقتصاد و فرهنگ کجایند که به با خنثی کردن تحریم‌ها به پیام مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

*زاگرس‌نشینان سپر دفاعی ایران زمین هستند


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: زاگرس‌نشینان همواره سپر دفاعی از ایران‌ زمین و اسلام بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش بی‌نظیر کرمانشاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این استان همواره مهد قهرمانان بی‌ادعا و سربازان مخلص روح‌الله بوده است.

به گفته رضایی، استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس در سه جبهه مقابله با نیروهای ضدانقلاب و شورشی در کردستان، اعزام نیرو به جبهه‌های خوزستان و شهرستان‌های خود درگیر جنگ بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی قریب به ۱۰ سال درگیر جنگ بود.

رضایی یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی استان کرمانشاه را درگیر بودن ۱۰ ساله با جنگ عنوان کرد و گفت: حداقل طی این ۱۰ سال هیچ یک از بخش‌های خصوصی و دولتی در این استان سرمایه‌گذاری انجام ندادند.

وی افزود: این در حالی است که این استان‌ها که از خسارات جنگ در امان بودند، از ابتدای انقلاب و در این ۱۰ سال مشغول سرمایه‌گذاری در استان‌های خود بودند.

رضایی از دو تردید جدی در ابتدای جنگ در مورد ایران که در اذهان دشمنان نظام شکل گرفته بود سخن گفت و تصریح کرد: این دو تردید موضوعیت داشت.

وی تثبیت یا عدم تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران در صورت پیروزی در جنگ و حفظ و یا جدا شدن برخی از استان‌های کشور در زمان جنگ را دو تردید بزرگ موجود برشمرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به مسبوق به سابقه بودن این دو مسئله، این تردیدها و شبهات در سال اول جنگ عمیق‌تر شد.

رضایی تصریح کرد: در سال اول جنگ ایران دست به حملات بزرگ کلاسیک، پارتیزانی و چریکی زد که نتیجه‌ای برای کشور در بر نداشت و حتی با پیشروی‌ باز هم به عقب باز می‌گشتند.

این مسئول با بیان اینکه در این زمان جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی در معرض خطر قرار گرفته بود، گفت: در سال دوم جنگ اتفاق مهمی صورت گرفت و مدیریت و شیوه جنگ عوض شد.

به گفته وی، با رفتن بنی‌صدر به عنوان مانع وحدت، سپاه و ارتش با اتحاد جنگ جدیدی با عنوان جنگ انقلاب به راه انداختند که نه پارتیزانی و نه کلاسیک صرف بود.

رضایی محور جنگ در سال دوم را مردم دانست و تصریح کرد: در این مدت ارتش و سپاه با فرماندهی مشترک شیوه جدیدی در جنگ ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در سال دوم جنگ ظرف مدت ۱۰ ماه با آزادسازی خرمشهر معجزه‌ای اتفاق افتاد، افزود: این معجزه همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب امروز در مورد شکستن تحریم‌های اقتصادی بر روی آن تاکید دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی سخت‌تر از جنگ نیست، گفت: عبور از این تحریم‌ها با تکیه بر توانایی‌های داخلی چه مادی و معنوی معجزه‌ای شبیه فتح خرمشهر می‌خواهد.

وی این معجزه را تکیه بر ملت عنوان کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان تا ابد پابرجاست و آزادسازی خرمشهر این امر را ثابت کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: ایران نشان داد که نه تنها ذره‌ای از این خاک مقدس را به دشمنان واگذار نمی‌کند، بلکه حتی از مرزهای عراق نیز عبور کرد.

وی با بیان اینکه برخی این شبهه را ایجاد می‌کنند که چرا ایران پس از فتح خرمشهر جنگ را تمام نکرد، گفت: ما به دنبال گرفتن خاک عراق نبودیم.

رضایی افزود: پس از فتح خرمشهر به دشمن اعلام کردیم که مرزهای بین‌المللی را امضا کنید که آنان برای حفظ جایگاه خود در جهان حاضر به دادن امتیاز به ایران نشدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در آن زمان اگر آتش‌بس را می‌پذیرفتیم، الان هر چند سال یکبار شاهد افروخته شدن آتش جنگ بین دو کشور بودیم.

وی تاکید کرد: جنگی که دشمنان علیه موجودیت نظام و تمامیت ارضی ایران به پا کردند، تبدیل به دستاوردی بسیار بزرگ و افتخاری ملی برای ما شد.

به گفته این مسئول، دشمن پس از شکست در کودتاهای مختلف علیه ایران و شورشگریها، از جبهه اقتصاد و فرهنگ وارد شد.