یوسفی: واردات مرغ نداریم

به گزارش افکارنیوز، محمد یوسفی، با بیان اینکه ما واردات مرغ نداریم، افزود: بحثصادرات وابسته به نرخ دلار است و هرچه قیمت دلار افزایش یابد، بازگشت پول حاصل از ژ برای کشور بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز قیمت مشخصی برای مرغ تعیین نشده است، اضافه کرد: باید سازمان حمایت، معاونت امور دام و تشکل ها به نتیجه ای در این زمینه دست یابند.

یوسفی تاکید کرد: امر مسلم این است که ما بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان در قیمت تمام شده تولید هر کیلو مرغ نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: هم اکنون قیمت تمام شده تولید هر کیلو مرغ زنده بین ۵ هزار تا ۵۱۰۰ تومان است.
یوسفی با بیان اینکه تولیدکنندگان خوزستانی به این قیمت اعتراض کرده و معتقدند بهای تمام شده تولید ۵۹۰۰ تومان است، تصریح کرد: به اعتقاد ما قیمت تمام شده تولید همانی است که اعلام کرده‌ایم و می توانیم آن را اثبات کنیم.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر هر کیلو مرغ زنده به قیمت ۴۳۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان به فروش می رسد، ادامه داد: قیمت مرغ کشته در عمده فروشی‌ها نیز بین ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و بهای آن برای مصرف کننده حدود ۶۱۵۰ تا ۶۲۰۰ تومان است.

یوسفی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام مرغ را به قیمت ۶۵۰۰ و ۶۶۵۰(بسته به کیفیت فرآوری آن) از تولیدکنندگان خریداری می کند.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی در ازای این مرغ‌ها به تولیدکنندگان کنجاله سویا و ذرت به قیمت ارزان‌تر از بازار آزاد می‌دهد که در این میان مرغ داران کیلویی ۴۰۰ تومان سود می برند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اضافه کرد: حداقل قیمت مرغ برای مصرف کننده با در نظر گرفتن هزینه‌های توزیع، فروش، حمل ونقل، سود مرغدار و … باید ۷۵۰۰ تومان باشد.

یوسفی با اشاره به سخنان معاون رییس جمهور مبنی برلزوم ثبات قیمت چند قلم کالای اساسی تا تیرماه، ادامه داد: در صورتی که مسئولان بخواهند این اتفاق رخ ندهد باید خود دولت نیز بهای خدمات و کالاهایش را افزایش ندهد.

وی افزود: خواسته ما این بود که ستاد تنظیم بازار به شرکت پشتیبانی امور دام این اجازه را بدهد که حداقل قیمت تمام شده تولید و همچنین سودی منطقی را برای مرغ در نظر گرفته و آن را پایه قرار دهند.

یوسفی با بیان اینکه جلساتی که در این زمینه تشکیل می شود ضمانت اجرا ندارد، ادامه داد: در این جلسات صحبت و درخواست می شود و به تایید نیز می رسد اما متاسفانه در اجرا موفق عمل نمی کنیم.