به گزارش افکارنیوز، روزنامه رأی‌الیوم با انتشار این مطلب نوشت: مشعل در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران در دوحه قطر، با تقدیر از بشار اسد گفت: حماس نمی‌تواند حمایت رئیس جمهوری سوریه و مردم این کشور را از مقاومت و مسئله فلسطین فراموش کند. این سخنان نشان دهنده تحولی بی‌سابقه در موضع وی نسبت به اسد پس از دو سال قطع رابطه دو طرف و نتیجه تلاش برای ترمیم پل‌های ارتباطی حماس و دمشق است.

رأی‌الیوم می‌نویسد: ناظران پیش‌بینی می‌کنند سخنان مشعل با اعتراض شدید مخالفان دولت سوریه، گروه‌های تروریستی فعال در این کشور و کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس مواجه شود.

پایگاه اطلاعاتی دبکا وابسته به رژیم صهیونیستی نیز با ابراز نگرانی از نزدیکی دوباره حماس به جبهه مقاومت اسلامی نوشت: حماس به حوزه دوستان ایران در جبهه مقاومت برمی‌گردد.

این سایت با اشاره به دیدار «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه ایران با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه، نوشت حماس به حوزه دوستان ایران بازگشت.

درگزارش دبکا آمده است: توافق تهران و حماس نتیجه یک ماه مذاکرات فشرده دو طرف بود که به طور محرمانه اجرا می‌شد و با انعقاد آن، حماس بار دیگر به عضویت بلوک خاورمیانه‌ای متشکل از ایران، سوریه و حزب‌الله درآمد.