به گزارش افکارنیوز، رئال مادرید با برتری برابر اتلتیکو مادرید در لیسبون موفق شد تا برای دهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود تا رویای دسیما محقق شود. دیشب رکورد های بسیاری شکسته شد که در زیر برای شما آن ها را بیان می‌کنیم.

* تمام ۶ فینال قبلی که به وقت های اضافه کشیده شده بود، بدون زدن گلی، بازی به ضربات پنالتی رفته بود اما، دیشب گرت بیل تبدیل به اولین بازیکنی شد که در وقت های تلف شده لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد.

* پیروزی ۴-۱ رئال پس از برتری ۴-۰ میلان برابر بارسلونا در سال ۱۹۹۴ قاطع ترین پیروزی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به شما می‌رود. بعد از آن ها پیروزی های ۳-۰ رئال مادرید و پورتو به ترتیب مقابل والنسیا و موناکو قرار دارند.

* با ۵ گلی که در لیسبون به ثمر رسید بازی دیشب اتلتیکو و رئال مادرید پس از بازی ۳-۳ میلان و لیورپول، به پر گل ترین بازی فینال تبدیل شد.

* کریستیانو رونالدو با پنالتی که دیشب تبدیل به گل کرد به رکورد خارق العاده ۱۷ گل در یک دوره لیگ قهرمانان رسید که از این لحاظ بهترین است.

* رونالدو با گلی که دیشب به ثمر رساند تنها بازیکنی شد که برای دو تیم در دو فینال لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. وی پیش از این در منچستریونایتد نیز مقابل چلسی در فینال گلزنی کرد.

* رئال مادرید اکنون با ۴ قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان بیش از هر تیمی این عنوان را کسب کرده است. رئال در مجموع ۱۰ قهرمانی اروپا دارد که ۶ قهرمانی رئال به سال های پیش از ۱۹۹۲ باز می‌گردد که هنوز مسابقات به شکل فعلی در نیامده بود. بارسلونا و میلان هرکدام با سه قهرمانی در تعقیب آن ها هستند.

* رئال مادرید در بازی دیشب به رکورد ۲۰۰ بازی در لیگ قهرمانان رسید، تنها تیمی که از این لحاظ برتر از رئال مادرید است، منچستریونایتد است که سال آینده در این رقابت ها حضور ندارد و رئال می‌تواند به رکورد شیاطین سرخ برسد.

* کارلو آنچلوتی در کنار باب پیزلی تنها کسانی هستند که سه بار به عنوان مربی فاتح لیگ قهرمانان شده اند.

* تنها سه نفر هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن فاتح لیگ قهرمانان شده‌اند، آنجلوتی اکنون با مجموع ۵ قهرمانی در صدر قرار دارد، رایکارد با ۴ عنوان و گواردیولا با ۳ عنوان قهرمانی پس از او قرار دارند.

* شکست دیگو سیمئونه به معنای ادامه طلسم مربیان غیر اروپایی بود. هیچ مربی غیر اروپایی تاکنون موفق نشده است لیگ قهرمان را فتح کند.

* با چهار گلی که رئال مادرید دیشب به ثمر رساند به مجموع ۴۱ گل، پس از بارسلونا که در سال ۱۹۹۹/۲۰۰۰ موفق شده بود ۴۵ گل به ثمر برساند، بهترین خط حمله را ثبت کرد. اما رئال مادرید با میانگین ۳.۱۵ گل در هر بازی جلوتر از بارسلونا با میانگین ۲.۸۱ در هر بازی بهترین رکورد را ثبت کرد.

* کریستیانو رونالدو با گلی که دیشب به ثمر رساند جلوتر از مسی ۶۷ گله، با ۶۸ گل در رده دوم قرار گرفت، رونالدو اکنون به دنبال شکستن رکورد رائول است که موفق به زدن ۷۱ گل شده است.

(اکثر رکوردهای بالا مربوط به بعد از سال ۱۹۹۲ است که لیگ قهرمانان با قالب امروز برگزار شده است)