اصلاحیه قانون کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش افکارنیوز، قباد افشار با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون کاربری اراضی کشور به طور کامل اصلاح شده است، گفت: این موضوع در آستانه ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است و با تصویب آن تمام کمی ها و کاستی های مدیریت اراضی و حفظ کاربری باغات و اراضی کشاورزی رفع می شود.

وی افزود: قانون جلوگیری از تغییر کاربری از خرد شدن اراضی کشاورزی در سال ۸۵-۸۶ در مجلس شورای اسلامی و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و قرار شد برای مالکان اراضی بزرگ مشوق هایی اعمال شود که اتفاق نیفتاد و قانون اجرایی نشد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در اصلاحیه قانون جدید، مشوق هایی برای سرمایه گذارانی که قطعات کوچک را بخرند و به اراضی بزرگ یا شرکت های سهامی بزرگ تبدیل کنند، در نظر گرفته می شود.

افشار افزود: این سرمایه گذاران برای دریافت خدمات و تسهیلات اعتباری یا حمایت های مالی و فنی از اجرای طرح های آبیاری در مقایسه با مالکان اراضی خرد اولویت دارند.

وی تأکید کرد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن اراضی بزرگ مهم ترین و اصلی ترین برنامه سازمان امور اراضی کشور است.

رئیس سازمان امور اراضی همچنین از اصلاح قانون ارثخبر داد و گفت: برای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی، اصلاح قانون ارثضروری است.

افشار افزود: برای اصلاح قانون ارثباید مسائل فقهی با هماهنگی علما، رهنمودهای مقام معظم رهبری، شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

وي گفت: به دنبال اين هستيم که تا پايان سال براي اصلاح قانون ارث لايحه اي تدوين و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه کنيم.