صداقت مدیران نفت و محیط زیست + سند

به گزارشافکارنیوز، سندی که در ذیل آمده نشان می‌دهد که در در زمان مدیریت عباس کاظمی در پالایشگاه تهران، بنزن موجود در بنزین این پالایشگاه‌ نزدیک به پنج درصد بود این درحالیست که کاظمی امروز در مقامی بالاتر و این بار در سمت مدیر عاملی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است که درصد بالای بنزن ریفرمیت پتروشیمی‌ها موجب افزایش ابتلاء مردم کلان‌شهرها به سرطان شده شده است.

این تناقض را می توان در عملکرد گذشته و موضع‌گیری‌های اکنون بیژن نامدار زنگنه و معصومه ابتکار که در سال ۱۳۸۱ نیز در همین سمت‌های کنونی خود یعنی وزیر نفت و رییس سازمان محیط زیست بودند مشاهده کرد.

این دو مقام مسئول با نادیده گرفتن کیفیت بنزین عرضه شده در دولت اصلاحات، اکنون به بهانه بالا بودن بنزن ریفرمیت پتروشیمی‌ها تصمیم بر توقف دریافت اکتان‌افزا از پاتروشیمی‌هاگرفتند و بنزین وارداتی را جایگزین آن کردند؛ بنزینی که کفیتش مطابق با استاندارهای مصوب هم نیست.

در حالی در این مدت بنزین پالایشگاه تهران با بنزن پنج درصد در این کلان‌شهر توزیع شد که طبق آنالیز منتشر شده از یکی از واحدهای پتروشیمی بنزن ریفرمیتی که برای ارتقای عدد اکتان بنزین پالایشگاهی استفاده می‌شود کمتر از دو درصد بوده است.

انتهای پیام /