دلیل اظهارات خصمانه آمریکا در خصوص انتخابات سوریه

به گزارشافکارنیوز،روزنامه البعثسوریه نوشت: ملت سوریه با آزادی کامل آنچه را که میخواست، محقق ساخت و رئیس جمهور، بشاراسد، در انتخابات با کسب ۸۸.۷% و اکثریت قاطع آراء، برای باردیگر، رئیس جمهور سوریه شد. این نسبت از آراء، بر علاقه شدید ملت سوریه به رئیس جمهور خود و نیز بر اصالت این ملت بزرگ دلالت دارد که با وفاداری و اخلاص به وفاداری و اخلاص رئیس خود پاسخ گفت. این نتیجه، بیانگر پیروزی تاریخی ملت سوریه در مقابل تروریست و حامیان آنهاست؛ تحقق این نتیجه با وجود شرایط سخت سوریه، بدین معناست که ملت و رئیس جمهور سوریه، یکدیگر را به خوبی میشناسند.

این رویداد به خوبی روشن می‌سازد که چرا دشمنان دولت ملی سوریه، اعم از غرب، رژیم صهیونیستی و کشورهای معاند وسلفی عرب، مخالف برگزاری انتخابات در سوریه بوده اند و با تمام امکانات خود و بهانه های واهی و نیز با اقدامات جنایتکارانه طی چند سال گذشته، درصدد ممانعت از برگزاری آن بوده اند؛ حضور میلیونی ملت سوریه در پای صندوقهای رأی، حماسهای بی نظیر به وجود آورد که تاریخ، نمونه آن را کمتر به خود دیده است؛ این رویداد، کاملا ثابت کرد که اکثریت ملت سوریه با تمسک به دموکراسی و حفظ استقلال و حق حاکمیت خود، طرفدار دولت ملی خود هستند و ایمان دارند که رئیسجمهور بشاراسد، ضامن اتحاد و یکچارچکی سوریه و نقش تاثیر گذار آن در جهان خواهد بود و با رهبری خود، دشمنان تروریست، صهیونیست و آمریکایی را شکست خواهد داد و خواسته های ملی و قومی آنها را محقق خواهد ساخت. این انتخابات ثابت کرد که بشاراسد از محبوبیت ملی فوق العاده ای برخوردار است و مقاوت او در برابر تجاوزات تروریستها، او را به یک قهرمان ملی در نزد مردم سوریه، مبدل ساخته است. اکنون، دشمنان ملت سوریه که شکست خورده اند، چه خواهند کرد؟ اظهارات خصمانه آمریکا و اروپا، نشانه چیست؟ قطعا انتخابات سوریه بر جهان سایه افکنده و به رسمیت نشناختن، تردید در حقانیت و کاستن اهمیت آن، تلاشهایی ناامیدانه و عاجزانه برای توقف روند پیروزی ملت سوریه است و بهانه ای برای تشدید فشار سیاسی و نظامی جدید علیه دولت سوریه می باشد، وگرنه چگونه ممکن است دولتهای غربی که همواره ادعای دموکراسی دارند، در حالیکه انتخابات اوکراین، مالی و دیگر کشورهای غیردموکرات را میپذیرند، انتخابات سوریه را که ملت سوریه با شفافیت کامل و بسیار بهتر از دیگر کشورها برگزار کرده اند را نپذیرند؟

ملت سوریه، نسخه دموکراسی غرب را که با زور تروریسم، جنایت، کشتار و ویرانی در پی تغییر حکومت ملی بود را نپذیرفت و به جای آن با دموکراسی ملی و متمدن خود، حماسه ای تاریخی و تأمل برانگیز خلق کردند.

همانطور که ملت سوریه در آزمایش بزرگ دموکراسی موفق بوده اند، با اعتماد به نفس و اراده قوی، در آزمایشات بعدی نیز موفق خواهند بود؛ آنها پس از این موفقیت تاریخی، باید بدون توجه به جنایاتی که تروریستها هر روزه مرتکب آن میشوند و بدون توجه به اظهارات سیاسی وکینه توزانه دشمنان غربی، به مبارزه سیاسی و نظامی خود ادامه دهند و برای آبادانی کشور خود تلاش کنند.