جذب ۱۲ هزار تروریست خارجی توسط داعش

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری سوریه(سانا) اظهار کرد: یک رسانه اسپانیایی از حضور ۱۲ هزار تروریست خارجی که در کنار گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در سوریه می جنگند خبر داد.

روزنامه اسپانیایی دنیا اعلام کرد: گروه موسوم به دولت اسلامی عراق این افراد را از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی جذب می کند. بر اساس آخرین گزارش اندیشکده صوفان آمریکا تعداد خارجی هایی که تابعیت های کشورهای مختلف را دارند و به داعش پیوسته اند نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر است که ۳۰۰۰ نفر از آنها را اتباع کشورهای غربی تشکیل می دهند.

این رسانه اروپایی بیان کرد: گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام جنایات زیادی در شهر الرقه مرتکب می شود، احکام افراطی علیه ساکنان اعمال می کند، اماکن عبادی مسیحیان و مسلمانان و مقبره های صحابه و ائمه را مورد هتک حرمت قرار می دهد و کسانی که با آنها هم عقیده نیستند را تحت تعقیب قرار می دهد.

این در حالی است که گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در راستای تلاش برای جذب جوانان خارجی اقدام به چاپ و انتشار اولین هفته نامه خود به زبان انگلیسی و تهیه یک نوار ویدئویی به زبان آلمانی کرده است که محتوای آن درخواست الحاق به داعش است.