به گزارشافکارنیوز،گویا دیگر بانک بی ان پی پاریباس فرانسه امیدی برای کاهش میزان جریمه خود به دلیل ارتباط با ایران و چند کشور دیگر ندارد چون رویترز از تصمیم واشنگتن برای افزایش میزان جریمه این بانک خبر داده است.

این بانک به دلیل آنچه که زیر پا گذاشتن تحریمهای آمریکا علیه ایران از سوی این بانک خوانده شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به پرداخت جریمه محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، در آخرین دور از مذاکرات مقامات بانک پاریباس و وزارت خزانه داری آمریکا، این بانک فرانسوی پیشنهاد داده بود که در ازای پرداخت یک میلیارد دلار قضیه را حل و فصل کند اما واشنگتن این پیشنهاد را قبول نکرده است.

پیشتر نیز بانک پاریباس پیشنهاد پرداخت جریمه سه میلیارد دلاری را داده بود که این پیشنهاد نیز از سوی آمریکا رد شده بود. در صورتی که پاریباس مجبور به پرداخت جریمه ۱۶ میلیادر دلاری شود این بزرگترین جریمه بانکی تاریخ خواهد بود. تا این لحظه بیشترین جریمه پرداخت شده از سوی بانکها مربوط به بانک جی پی مورگان است که در سال گذشته مجبور به پرداخت ۱۳ میلیارد دلار جریمه شده بود.

این موضوع در حالی اعلام می شود که روز گذشته عنوان شده بود این بانک به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار جریمه محکوم شده است.

در همین رابطه روز گذشته "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه، درباره تبعات منفی جریمه بانک پاریباس هشدار داده بود. پیش از آن نیز "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، از "باراک اوباما" همتای آمریکایی خود خواسته بود تا در این موضوع مداخله کرده و از جریمه بانک پاریباس جلوگیری کند اما اوباما در پاسخ به درخواست اولاند گفته بود که اختیاری برای مداخله در سیستم قضایی آمریکا ندارد.