آیت‌الله مهدوی‌کنی الگویی بصیرت‌بخش برای مسئولان است

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه امروز " شنبه " پس از عیادت از آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقش آیت‌الله مهدوی کنی در انقلاب اسلامی بی‌نظیر است گفت: حقیقتا ایشان در هر مقطعی از انقلاب احساس وظیفه کردند، با همه وجود خود به صحنه آمدند و هیچ چیز جز حفظ انقلاب و حفظ ولایت برایشان مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی همواره ابراز می‌کردند امام خمینی(ره) تکلیف‌مداری را به ما آموخته است و در مقاطعی برخی از افراد به وی خرده می‌گرفتند که اگر شما در مورد موضوعی اعلام موضع کنید، شخصیت‌تان آسیب می‌بیند. اما آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به این افراد می‌گفت " امام خمینی(ره) تکلیف‌مداری را به ما آموخته است ".

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی نقش الگودهی و بصیرت‌بخشی را به دیگران برعهده داشت، اظهار داشت: به نظر من دلیل اینکه پس از ورود به بیماری وی همگان نگران شدند، این است که ایشان چهره‌ای هستند که براساس تکلیف برای حفظ نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند، دیروز در کنار امام و امروز در کنار مقام معظم رهبری قرار دارند و تمام وجودشان برپایه حفظ وحدت امت اسلامی است.

معاون اول قوه قضائیه آیت‌الله مهدوی کنی را یکی از چهره‌های وحدت‌بخش در جامعه عنوان کرد و افزود: پس از نخست‌وزیری وی کارهای دیگر را رها و دانشگاه امام صادق(ع) را برای کادرسازی نظام برپا کرد و امروز در گوشه گوشه کشور چهره‌هایی را می‌بینیم که ثمره کار آیت‌الله مهدوی کنی و افراد دیگر هستند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به وضعیت درمانی آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار داشت: امیدوارم جامعه شاهد حضور اثربخش وی باشد.

صبح امروز حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام احمدی عضو شورای انقلاب فرهنگی، هاشمی استاندار تهران، باقری مشاور دبیر شورای امنیت ملی و حجت‌الاسلام نواب عضو جامعه روحانیت مبارز از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند.