راههای فرار از گرمازدگی در تابستان

به گزارشافکارنیوز،برلیانت بزرگمهر در مورد راهکارهای فرار از گرمازدگی در فصل گرما گفت: تغذیه در فصل گرما اندکی متفاوت با تغذیه در فصل سرماست.

وی افزود: یکی از مهمترین عواملی که در فصل تابستان رخ می‌دهد این است که به علت تعریق بالای بدن، آب بدن کم می‌شود و بنابراین باید آب به مقدار کافی مصرف کنیم.

این مشاور تغذیه با بیان اینکه روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب باید مصرف شود گفت: این مقدار در افرادی که تحرک زیادی دارند و یا دچار تعریق زیاد هستند باید بیشتر باشد.

وی ادامه داد: بعضی افراد نوشابه و شربت را جایگزین آب می‌کنند که این کار هم توصیه نمی‌شود چرا که نوشابه و شربت در دراز مدت موجب چاقی شده؛ ضمن اینکه نوشابه عوارضی چون پوکی استخوان را در پی دارد.

بزرگمهر خاطرنشان کرد: بعضی افراد هم آب میوه را جایگزین آب می‌کنند ولی با وجود اینکه آب میوه دارای خواص بسیاری است اما به هیچ وجه جای آب را نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آب مهمترین نوشیدنی محسوب می‌شود گفت: در فصل گرما سعی شود یک وعده غذایی را به مصرف نون و پنیر به همراه طالبی یا هندوانه یا انگور و یا گردو، خیار، گوجه و سبزی اختصاص دهیم تا آب بدن تأمین شود.

این مشاور تغذیه همچنین شهروندان را توصیه به مصرف غذاهایی کرد که در پخت آنها از سبزی بخارپز استفاده شده است.

به گفته بزرگمهر، مصرف شربت خاکشیر بصورت شیرین موجب افزایش وزن و چاقی افراد شده و توصیه میشود تا این ماده غذایی بصورت شیرین مصرف نشود.