اجرای مرحله دوم رزمایش پدافندی مصباح الهدی

به گزارش افکارنیوز، امیر علی رضا صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اعلام این خبر گفت: با توجه به حساسیت منطقه پدافندهوایی جنوب شرق و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس رزمایش یک روز مصباح الهدی در این منطقه پدافندی برنامه ریزی و ۲ مرحله آن به اجرا در آمده است.

صباحی فرد اظهار داشت: این مرحله از رزمایش مصباح الهدی با محوریت گروه پدافند هوایی کیش برگزار شد و سامانه های راداری موشکی، توپخانه ای و الکترونیکی و پست های دیده بانی برابر سناریو های رزمی مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت و این سامانه هااقدام تاکتیکی مناسب بر علیه اهداف خود به انجام رساندند.

وی افزود: رزمایش های مصباح الهدی برای کلیه مناطق پدافندی برنامه ریزی شده است و در طول سال هر منطقه پدافندی موظف به برگزاری این رزمایش و ارزیابی کارکنان و سامانه های پدافندی در مواجهه با حملات احتمالی است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پایان گفت: با توجه به اینکه سناریو های در نظر گرفته شده برای این رزمایش ها کاملا متنوع و برابر تهدیدات روز برنامه ریزی شده است می تواند میزان آمادگی کارکنان و سامانه ها را در مقابله با هر گونه تهدید به صورت واقعی مورد ارزیابی قرار دهد و موجب ارتقاع توان رزمی و عملیاتی یگان های پدافند هوایی در سطح کشور شود.