مذاکره لاریجانی با هیئت پارلمانی سنگاپور

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و گفت‌وگو با حلیمه یعقوب همتای سنگاپوری‌اش در جمع خبرنگاران حاضر شدند و این دیدار را تشریح کردند.

علی لاریجانیاظهار داشت: با کشور سنگاپور روابط پارلمانی خوبی داریم و همچنین در زمینه روابط تجاری نیز در گذشته روابط خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسه هم راجع به همکاری‌های پارلمانی و همچنین همکاری‌های اقتصادی صحبت شد و رایزنی‌هایی نیز درباره مسائل مهم سیاسی، سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی نیز انجام گرفت.

رئیس مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ما از اینکه هیئت کشور سنگاپور در سطح بالایی جهت توسعه روابط سیاسی، پارلمانی و اقتصادی به ایران سفر کرده‌اند، خوشحالیم و اطمینان داریم که حضور ایشان بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور کمک خواهد کرد.

لاریجانی تصریح کرد: در این جلسه مشترک در زمینه مسائل مهم مانند موضوع هسته‌ای ایران و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد همچون تروریسم و افراطی‌گری صحبت شد.

وی اظهار داشت: برنامه نسبت متمرکزی از دیدارها برای ایشان تدارک دیده شده و امید دارم سفر ایشان باعثگسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف شود.

رئیس مجلس در پایان گفت: مجددا از ایشان و همکارانشان برای اینکه به ایران سفر کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

در ادامه این نشست خبری حلیمه یعقوب رئیس مجلس نمایندگان کشور سنگاپور با بیان اینکه از دعوت و استقبال گرم دکتر لاریجانی ازجانب پارلمان و مردم سنگاپور تشکر می‌کنم، گفت: هرچند این سفر بنده سومین سفر به ایران است اما نخستین بار است که به عنوان رئیس مجلس به ایران سفر می‌کنم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحال می‌شوم که ببینم در طول این مدت چه تغییراتی به وجود آمده و در چه زمینه‌هایی می‌توانیم همکاری کنیم.

حلیمه یعقوب با اشاره به روابط خوب ۴۰ ساله ایران و سنگاپور گفت: در خلال این مدت تبادل هیئت‌هایی در سطح رهبران دو کشور انجام شده و در آخرین مورد نیز در ماه فوریه سال جاری وزیر خارجه ما به دعوت همتای ایرانی‌اش به ایران آمد.

وی تصریح کرد: جناب آقای لاریجانی سال ۲۰۱۱ از سنگاپور دیدار داشتند اماخوشحال می‌شویم که دوباره به سنگاپور سفر کنند.

حلیمه یعقوب ادادمه داد: ‌همانطور که آقای لاریجانی گفت در مسائل مختلف تبادل نظر داشتیم و مردم ما علاقه‌مند هستند تا از تمدن مردم شما بیاموزند.

وی در پایان گفت: یک بار دیگر از آقای لاریجانی تشکر می‌کنم و امیدوارم روابط خوبی که بین دو کشور در حال حاضر وجود دارد گسترش یابد.