به گزارش افکارنیوز، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از چند روز دیگر آغاز می‌شود تا طرفداران این رشته یک ماه پرهیجان و پراسترس را پشت ‌سر بگذارند. تورنمنتی با هزاران خبر و سوژه جنجالی که هر یک از این اخبار با بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌ها توأم می‌شود.

از جمله این سوژه‌ها می‌توان به میانگین سنی ۳۲ تیم حاضر در برزیل اشاره کرد آنجا که تیم ملی ایران در جدول میانگین سنی در جایگاه پنجمین تیم مسن جام جهانی قرار گرفت تا یکی از باتجربه‌ترین تیم‌ها قلمداد شود. در جدولی که سایت Infostradalive منتشر کرد، تیم ایران با میانگین سنی ۲۸ سال و ۱۷۹ روز عنوان پنجمین تیم پیر جام را به خود اختصاص داد تا از این حیثدر بین نمایندگان قاره آسیا - اقیانوسیه رده نخست را به خود اختصاص دهد.

نکته جالب اینکه در گروه F جام جهانی از ایران پیرتر هم حضور دارد آن هم تیم آرژانتین که در جدول کلی، جایگاه اول و پیرترین تیم جام را به خود اختصاص داده است. آلخاندرو سابه‌یا با انتخاب نهایی ۲۳ مسافر آرژانتین، میانگین سنی ۲۸ سال و ۳۳۶ روز را بر جای گذاشت تا لقب پیرترین تیم به یاران لیونل مسی اختصاص پیدا کند. بعد از آرژانتین و ایران، بوسنی و هرزگوین با میانگین سنی ۲۷ سال و ۲۰ روز در جایگاه بیست و یکم ایستاده است و نیجریه با ۲۵ سال و ۲۹۷ روز در رده سی‌ام ایستاد تا یکی از جوان‌ترین تیم‌های جام لقب بگیرد.

با این میانگین سنی در گروه F میتوان پیشبینی کرد دوئلهای چهار تیم با هم، رقابت تجربه و جوانی هم هست تا یکی از گروههای غیرقابل پیشبینی جام جهانی در انتظار ایران باشد. در انتهای جدول منتشر شده بلژیک قرار گرفته آن هم با میانگین سنی ۲۵ سال و ۲۴۱ روز تا جوانترین تیم جام لقب بگیرد، تیمی که گفته میشود شگفتیساز جام جهانی ۲۰۱۴ خواهد بود.