مشترکان برق برای برق رایگان چه باید کنند؟

به گزارش افکارنیوز، فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ‌اظهار داشت: کشاورزانی که برق چاه‌های خود را چهار ساعت در زمان پیک از مدار خارج کنند، در ۲۰ ساعت دیگر مشمول استفاده از برق به‌صورت رایگان می‌شوند.

وی افزود: همچنین اگر صنعت‌گران در ماه‌های تیر و مرداد درمجموع ۲۰۰ ساعت مطابق برنامه زمان‌بندی شده با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند، مشمول تخفیف‌های عمده می‌شوند.

فلاحتیان با بیان اینکه مشترکان خانگی نیز که دارای کنتورهای سه‌تعرفه هستند، با اعمال مدیریت مصرف می‌توانند بهای کمتری برق پرداخت کنند، گفت: برای مثال استفاده از برق در بازه‌های زمانی نیم ساعت پیش از اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن جزو تعرفه پرباری، چهار ساعت پس از اذان مغرب تا هفت صبح جزو تعرفه کم‌باری و از هفت صبح تا نیم ساعت پیش از اذان مغرب جزو تعرفه میان‌باری محسوب می‌شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مشترکان برق با استفاده از برق در ساعت‌های کم‌باری می‌توانند بهای قبض خود را به‌شدت کاهش دهند.

وی درباره مشترکان صنعتی برق نیز یادآور شد: صنایعی که دست‌کم پنج روز از تعمیر اساسی خود را در تابستان انجام دهند و ۲۰۰ ساعت در طول ماه‌های تیر و مرداد مطابق برنامه‌های زمان‌بندی شده از سوی شرکت‌های برق، در مصرف مدیریت کنند، مشمول تخفیف‌های عمده برق می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری از مدتها پیش با توجه به نوع منطقه و گرمای هوا در ماههای مختلف بهصورت مخفف حساب میشود، خاطر نشان کرد: مناطق گرمسیری کشورمان به چهار منطقه تقسیم شده است و بنابر سیاستی که از پیش بوده، تعرفههای این مناطق بسیار ارزانتر از سایر مناطق است.