لزوم گسترش همکاری های بین ایران و سنگاپور

به گزارش افکارنیوز، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(شنبه ۱۷ اردیبهشت) با حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره پیشینه خوب روابط دو کشور گفت: ایران و سنگاپور از توانمندی ها وظیفه های خوبی برای گسترش مناسبات در عرصه های مختلف برخوردار هستند که می بایست از آن ها بهره گرفت.

وی همچنین افزایش رفت و آمد میان مسئولین دو کشور را در توسعه ارتباطات موثر خواند و افزود: نقش مجالس و گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در توسعه مناسبات و تقویت ارتباطات دوستانه فیما‌بین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های بین ایران و سنگاپور در موضوعات مورد علاقه بویژه مسائل تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

حلیمه یعقوب در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه مناسبات با ایران در عرصه های مختلف مورد حمایت مجلس سنگاپور قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش مثبت مثبت همکاری های پارلمانی در توسعه ارتباطات دو کشور گفت: افزایش رایزنی و مشورت میان نمایندگان مجلس دو کشور در گسترش همکاری های دوجانبه و چند جانبه دو کشور از جمله کمک به صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با افراط گرایی و خشونت موثر خواهد بود.

رئیس مجلس سنگاپور در ادامه ایران دیدار با ابراز علاقمندی نسبت به گسترش مناسبات فرهنگی دو کشور گفت: تبادل دانشجو و برگزاری هفته فرهنگی ایران و سنگاپور در افزایش شناخت و درک مردم نسبت به هم تاثیر فراوانی دارد.

وی در پایان این دیدار این دیدار نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف بویژه پارلمانی ابراز امیدواری کرد.