وزش باد در ساعت‌های آینده در پایتخت

به گزارش افکارنیوز، احد وظیفه با بیان اینکه طوفان دوشنبه هفته گذشته(۱۲خردادماه) در شهری مانند تهران بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: در همه جای دنیا مخاطرات طبیعی اتفاق می‌افتد که با خساراتی همراه است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، سرعت وزش باد در دوشنبه هفته گذشته در عرض ۱۸ دقیقه در فرودگاه مهرآباد از ۱۰ نات به ۶۶ نات رسید که این امر بی‌سابقه است.

وی درباره علت وقوع طوفان‌های پی در پی در تهران اظهار داشت: برخی معتقد هستند که این امر به دنبال تغییرات اقلیمی است اما به اعتقاد من چنین مسئله‌ای باید ریشه‌یابی شود که آیا وقوع طوفان‌هایی با این شدت در تهران به دلیل گرمایش زمین بوده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در همه جای دنیا دانشکده‌ها و مراکز علمی مسئول تحقیق در چنین مواردی هستند و سازمان هواشناسی فقط دستگاه و مرکز اجرایی است.

وی بیان داشت: سازمان هواشناسی نیز روز گذشته یک ساعت پیش از بروز طوفان در تهران پیش‌بینی‌های لازم را انجام و اطلاع‌رسانی مفید را از طرق مختلف صورت داد.

وظیفه یادآور شد: هم‌اکنون نیز شاهد وزش باد در فرودگاه امام خمینی(ره) هستیم ضمن آنکه در ساعات آینده آسمان جنوب غرب استان تهران شاهد رشد ابر است و بعید به نظر می‌رسد که وزش باد در روز جاری مخاطره آمیز باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزش باد در استان اصفهان به خصوص اردستان شدت یافته به طوری که سرعت وزش باد در این منطقه به ۲۰ متر بر ثانیه رسیده است البته پیش از این هشدارهای لازم داده شده بود.

وظیفه درباره احتمال رگبار و رعد و برق در تهران، یادآور شد: رگبار و رعد و برق پراکنده در ساعتهای پایانی امروز در کلانشهر تهران دور از انتظار نیست.