ایران ۱۰هزار نیرو به عراق می فرستد
گروه بین الملل- شبکه خبری فاکس نیوز در خبری مدعی شد هم اکنون ۱۵۰ تن از خبره ترین مبارزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه سردار قاسم سلیمانی در عراق به سر برده و به دولت مالکی در زمینه مبارزه با داعش مشاوره نظامی می دهند.

به گزارشافکار نیوز، این شبکه خبری در ادامه مطرح کرده است قاسم سلیمانی روز پنجشنبه نیز دیداری با نوری المالکی داشته و در این جلسه دو طرف درباره چگونگی رساندن نیروهای بیشتر نظامی از سوی ایران به عراق همفکری کرده اند.
به گفته این شبکه آمریکایی، ایران اعلام آمادگی کرده که در حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی خود را برای مبارزه با گروه داعش به عراق بفرستد.
براساس این گزارش نوری المالکی این پیشنهاد را قبول کرده و با توجه به اینکه درخواستهای مکرر او از آمریکا برای کمک به حفظ ثبات عراق بی پاسخ مانده است، به احتمال زیاد این پیشنهاد ایران را می پذیرد.
یکی از مشاوران نظامی آمریکایی که در زمان جنگ آمریکا با عراق در این کشور مستقر بوده با این حال به فاکس نیوز گفته است که ایران بیشتر از اینها می تواند به عراق کمک کند و کمک اطلاعاتی و مشاوره امنیتی ایران مسلما بهتر از حضور نظامی این کشور در این مرحله برای عراق مفید و کارگشا خواهد بود.