مردم عراق در برابر داعش انسجام داشته باشند

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول با مشکلاتی روبرو بود که با توجه به حضور ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب به حمد الهی این مشکلات هم اکنون از بین رفته است.

وی ادامه داد: اکنون دشمن نسبت به نظام و کشور طمع دارد، اما بیداری ملت و انسجام مردم همه توطئه ها را به زباله‌دان تاریخ می اندازد.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: کسانی که پشت این اقدامات هستند، جز اینکه آبرویشان برود چیزی نصیبشان نمی شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اکنون این توطئه ها به کشورهای دیگر وارد شده است، بیان کرد: توطئه در سوریه شکل گرفت که شکر خدا با آن مقابله شد و این گروه تکفیری که در جایی خود را طالبان و در جایی خود را القاعده می نامند، بی حیثیت شدند.

وی ادامه داد: اکنون این گروه با عنوان داعش به این طرف و آن طرف می روند و وارد عراق شده اند و جنایاتی کردند که ملت عراق در برابر آنها جز انسجام و توکل به خدا چاره ای ندارند. خدا همه را کمک می کند.

آیت الله امامی کاشانی خاطر نشان کرد: اگر دفاع کردیم، مساجد و مراکز خداپرستی باقی است و اگر دفاع نبود، دچار اختلافات و مشکلات می شویم و همه چیز از دستمان می رود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین درباره وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) برای همه آنها آرزوی توفیق و سعادت کرد و گفت: برای شهدای موتلفه از جمله بخارایی، صادق امانی، نیک‌نژاد، هرندی و شهید عزیز حجت‌الاسلام سعیدی از خداوند طلب مغفرت می کنیم.

وی افزود: نکته دیگر درباره آیت الله مهدوی کنی است ایشان از فضلای برجسته بودند. در قم، حوزه از ایشان بهره مند بود و در تهران نیز دانشگاه، مراکز علمی برخوردار بودند.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی همراه امام راحل(ره) و شاگرد ایشان بود. ایشان برجسته علمای تقویی و کسی است که دید و بصیرت دینی دارد و بعد از امام(ره) در برابر رهبر انقلاب و ولایت فقیه این مساله بر همه معلوم است و از درگاه خدای متعال در سالروز ولادت ولی عصر(عج) از ولی عصر(عج) می خواهیم که ایشان را مشمول لطف حضرت قرار دهد.

در ادامه آیت الله امامی کاشانی بخشی از خطبه های نماز جمعه را به زبان عربی و با متنی که خطاب به مردم عراق و امت اسلامی بود، قرائت کرد.