به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری السومریه نیوز؛ دولت چین امروز جمعه اعلام کرد: ما به صورت جدی تحولات جاری در عراق را دنبال می کنیم از این رو باید بگوییم اوضاع امنیتی در عراق نگران کننده است.

دولت چین در ادامه تاکید کرد: ما اشغال دو شهر از سوی داعش را پیگیری می کنیم و می دانیم اکنون گروه های تروریستی در حال حرکت به جنوب عراق هستند از این رو ما هر گونه کمکی را به مقامات عراقی اعلام کردیم که حاضریم ارائه دهیم.

چین در این رابطه افزود: عراق یکی از بازارهای بسیار خوب نفتی این کشور است و با عراق سرمایه گذاری های بسیار خوبی داریم از این رو برای کمک به منافع خود در عراق حاضریم هر کمکی را که دولت عراق از ما بطلبد ارائه دهیم.

هوا چون ینگ سخنگوی وزارت خارجه دولت چین هم در این رابطه اعلام کرد: ما هم اکنون به صورت جدی تحولات جاری عراق را از نظر امنیتی مورد بررسی قرار می دهیم و شاهد هستیم که گروه های تروریستی در حال حرکت به سمت مناطق جنوبی عراق هستند از این رو از اقدامات دولت عراق برای مقابله با این تحرکات گروه های تروریستی را اعلام حمایت می کنیم.

وی افزود: آرزو می کنیم به زودی عراق اوضاع امنیتی خود را باز یابد و اوضاع به همان شکل امن گذشته باز گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: از مدتی قبل دولت چین کمک هایی را به دولت عراق در زمینه های مختلف به صورت گسترده ای ارسال کرده و اکنون نیز آمادگی خود را برای ارسال این کمک ها اعلام می داریم.

وی در پایان گفت: ما از دولت عراق خواستیم تا امنیت اتباع چین را در عراق تامین کند، از این رو انتظار داریم دولت عراق در این زمینه با ما همکاری داشته باشد.