۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح

به گزارشافکارنیوز،احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: در حال حاضر مطابق با برنامه وزارت راه و شهرسازی که قرار است ابلاغ شود، ۷۰۰ هزار مسکن مهر در سال ۹۲ تحویل می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: ‌ البته تحقق برنامه وزارت راه در خصوص واگذاری پروژه‌های طرح مسکن مهر به همکاری سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان بستگی دارد.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: با مسئولان وزراتخانه‌های نفت و نیرو برای تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر جلسات متعددی برگزار شده و امیدواریم مشکلات این بخش هر چه سریعتر برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر هفته گذشته با اشاره به ارسال پیشنهاد تامین اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر به دولت، گفته بود: پیشنهاد اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی در کارگروه استان‌ها مطرح شده که مقداری از آن دیون است که قبلا کار شده و باید پرداخت شود. بخش دیگری از این اعتبار نیز به خدمات زیربنایی مانند آب پایدار و توزیع برق مربوط است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه اطلاعات را دریافت کرده و یک هفته از ما برای کنترل این پیشنهاد وقت خواسته است.

وی تصریح کرد: ‌ وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که چقدر اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری حدود ۶۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیاز است تا متقاضیان در آن ساکن شوند. به‌عبارت دیگر دولت چه میزان اعتبار باید پرداخت کند تا آب و برق پروژه‌های مسکن مهر تامین شود.

مهرآبادی یادآور شد: پیشنهاد اعتبار مورد نیاز برای تامین خدمات زیربنایی پروژههای مسکن مهر را بهصورت نهایی با امضای سه نفر از اعضای کارگروه به وزرای دولت ارائه میدهیم.