سه مشکل اقتصادی کشور از زبان نقویان

به گزارشافکارنیوز،حجت الاسلام ناصر نقویان مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به وظیفه مسئولان کشور در خصوص اجرای شعار سال، اظهار داشت: بیشترین و مهمترین مشکل مملکت ما در ۲ مقوله اقتصاد و فرهنگ وجود دارد و اگر مقام معظم رهبری همه سال‌های از این به بعد را اقتصاد و فرهنگ نام بگذارند، کار اشتباهی نیست و جای دوری نرفته است چراکه پولداران و بالاشهری‌های ما مشکل فرهنگ دارند و عده‌ای هم گرفتار مسائل اقتصادی هستند و اقتصاد و فرهنگ دو قلوی به هم چسبیده هستند.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد پایین بیاید، فرهنگ پایین می‌آید و اگر فرهنگ پایین بیاید، اقتصاد هم متزلزل می‌شود؛ بنابراین ما در مقوله اقتصاد سه مشکل داریم که شامل درآمدهای نامشروع، تبعیض و ظلم و بی عدالتی می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: در مقوله فرهنگ باید بگوییم که مردم مسلمان هستند یعنی زمانیکه با خانم‌های بی‌حجاب صحبت می‌کنیم آنها می‌گویند من مسلمان هستم و نماز می‌خوانم و روزه می‌گیرم، حالا حجاب من شل و ول شده است یعنی مردمی که مسلمان هستند و به دین، آیین، خدا و قیامت معتقد هستند، دغدغه دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را دارند.

**یکی از مشکلات کشور ما هیاهوهای داخل کشور است

حجت‌الاسلام نقویان با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما هیاهوهای داخل کشور است، گفت: اگر مسئولان و انسان‌های خردمند کشور به دور از هیاهو به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ فکر کنند و اندیشمندانی که می‌خواهند به جامعه اندیشه بدهند و مسئولانی که می‌خواهند چرخ جامعه را به حرکت درآورند، دست به دست داده و به دور از باندبازی‌های سیاسی و سیاسی‌کاری‌ها گوش به فرمان رهبر نازنین و دلسوخته باشند، تصور می‌کنم این کشور در دنیا نمونه نداشته باشد.

وی با اشاره به بی عدالتی در اخذ مالیات در کشور اظهار داشت: اگر به سایت کاخ سفید آمریکا مراجعه کنید مشاهده می‌کنید که حقوق مسئولان و مالیات آنها مشخص است درحالیکه اینجا عده ای درآمدهای میلیاردی دارند و دو زار هم مالیات نمی‌دهند و از یک کارمند بیچاره که ۹۰۰ هزار تومان با یک میلیون حقوق می‌گیرد، مالیات کسر می‌کنند که این بی عدالتی به افراد است.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: فردی که به فلان جا ربط دارد، می‌تواند وام‌های کلان میلیاردی بگیرد ولی جوانی که می‌خواهد زن بگیرد برای ۵ میلیون وام، نمی‌تواند این کار را انجام دهد چون باید سه ضامن به بانک معرفی کند و برای اینکه از دیگران خواهش کند که ضامن‌اش شوند، آبرویش زیر پا لِه شود بنابراین، این مسائل مردم را آزار می‌دهد.

**رسانه‌ها به جای پرداختن به برخی از بازی‌های سیاسی ببیند درد کشور چیست

حجت‌الاسلام نقویان با اشاره به نقش صدا و سیما در پخش برنامه‌های با کیفیت اظهار داشت: رسانه‌ها و صدا وسیمای ما امروز فقط نباید فیلم، سریال و فوتبال پخش کنند؛ مردم برنامه خوب ولو اینکه هیچ چیز جانبی نداشته باشد ولی حرف خوب داشته باشد از هر طیف و گروهی را گوش می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده در خارج از کشور بودم و زن بی حجاب به من سلام می‌کرد و می‌گفت حاج آقا ما برنامه شما را در ماهواره می‌بینیم بنابراین آن زن با اینکه روسری هم روی سر ندارد ولی به دین و آیین معتقد است. این مسائل نشان می‌دهد که باید فرهنگ و اقتصاد را جدی بگیریم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئولیت رسانهها در پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه یادآور شد: رسانههای ما به جای پرداختن به برخی از بازیهای سیاسی و رفتارهای نابخردانه و سر یک سخنرانی گیر دادن و علیه افراد کلیپ درست کردن، گوش به فرمان رهبری باشند و ببیند درد کشور چیست و جوانان و مردم چه میخواهند.