دولت باید فکری برای ارزان شدن خودرو کند

به گزارش افکارنیوز، علی علی‌لو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با افزایش قیمت خودرو، گفت: بنده معتقدم با توجه به تخصیص ارز مبادله‌ای برای خودروسازان، قیمت خودرو باید پایین آمده و ارزان شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر ارز مبادله‌ای هم به خودروسازان تعلق نمی‌گرفت، انتظار داشتیم قیمت خودرو کاهش یابد، افزود: با این وجود این انتظار محقق نشد و قیمت‌ها نیز افزایش یافت که این وضعیت نشان می‌دهد محاسبات برای تعیین قیمت خودرو ضعیف است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از کیفیت محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی، گفت: ضروری است که به این مسئله نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم. در حال حاضر خودروهای‌ تولید داخل استانداردهای لازم را ندارند، البته تا حدودی نسبت به سال‌های قبل سطح کیفی خودروهای داخلی ارتقا یافته اما هنوز با استانداردهای روز دنیا فاصله زیادی داریم که باید به آن توجه شود.

علی‌لو در ادامه اظهار داشت: پایین بودن کیفیت خودروها یک واقعیت است که به اعتقاد بنده برای بهبود این وضعیت، سخت‌گیری‌ها، نظارت‌ها و تأکید بر رعایت استانداردها ضروری است که باید در صنعت خودروسازی کشور به آن‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی برای ممانعت از شمارهگذاری خودروهای فاقد استاندار یورو ۴، منطقی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی تذکرات لازم را در این زمینه به خودروسازان داده بود، میبایست این موضوع تعیین تکلیف میشد که به اعتقاد بنده این اقدام قابل تحسین است و امیدوارم که این کار صادقانه و با هدف افزایش کیفیت محصولات انجام شده باشد.