اجرای کامل برنامه زمانبندی اتوبوسهای شهر تهران

به گزارش افکارنیوز، پیمان سنندجی با اعلام این خبر افزود: تهران تنها کلانشهری در کشور است که توانست با توجه به مشکلاتی که در رابطه با مدیریت ترافیک داشت این طرح را به طور کامل اجرایی کند.

وی با بیان اینکه در شهرهای مطرح دنیا اجرای این برنامه براساس یکسری شاخص های مطلوبیت است، گفت: کارشناسان ما نیز به خوبی روی این مساله کار کردند. در حال حاضر مهمترین شاخصی که د این رابطه در دنیا وجود دارد، زمان رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه ها بر مبنای مثبت و منفی است. در واقع این مثبت و منفی میزان انحراف از برنامه زمان بندی را نشان می دهد.

سنندجی ادامه داد: به عنوان مثال در کانادا اجرای این برنامه برای ناوگان اتوبوسرانی مثبت و منفی ۲ دقیقه است. به عبارتی میزان تاخیر اتوبوس ها بر مبنای این برنامه ۲ دقیقه است. هر شهر و کشوری که بتواند این ۲ دقیقه انحراف را که اکنون به عنوان استاندارد معرفی می شود، کاهش دهد، نشان می دهد که در اجرای این طرح بدون انحراف موفق عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به میزان انجراف از برنامه زمان بندی اتوبوس ها در شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح در کلانشهری همچون تهران کار بزرگی است، میزان انحراف از برنامه زمان بندی را برای اتوبوس های شهر تهران ۴ دقیقه در نظر گرفته ایم.

سنندجی یادآور شد: اگر بتوانیم این میزان انحراف از برنامه ها کاهش دهیم می توانیم ادعا کنیم که در اجرای این طرح موفق عمل کرده ایم. به عنوان مثال ناوگان اتوبوسرانی شهر لندن سال ها در تلاش است تا میزان انحراف ۲ دقیقه ای خود را از برنامه زمان بندی از ۲ دقیقه به ۱.۵ دقیقه برساند اما هنوز نتوانسته این کار را انجام دهد. این نشان می دهد که اجرای بدون انحراف این برنامه حتی در شهرهای مطرح و پیشرفته دنیا سخت است. به این خاطر است که تامین ناوگان در اجرای کامل و بدون نقص این برنامه اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: از سی و یکم اردیبهشت ماه این طرح در تهران با نصب این تابلوها ازدر منطقه ۵ اتوبوسرانی به طور کامل شروع شده است. ۳۰۰۰ ایستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد که به مرور در تمامی ایستگاه ها این تابلوها نصب خواهد شد.

سنندجی با بیان اینکه نصب تابلوهای اطلاع رسانی گام اخر اجرای برنامه زمان بندی اتوبوس ها در تهران است، یادآور شد: نصب تابلوهای اطلاع رسانی د ادامه تمامی برنامه هایی است که در قالب طرح زمان بندی اتوبوس های شهر تهران اجرایی شده است.