قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز، در حالی که با اعلام آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به عراق، نگرانی ها از بالا گرفتن درگیری ها در این کشور افزایش یافته است، قیمت نفت برنت با عبور از مرز ۱۱۵ دلار به بالاترین رقم در ۹ ماه گذشته رسید.

در حالی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که آمریکا برای مقابله با پیشروی تروریست ها، ۳۰۰ مشاور نظامی به عراق اعزام خواهد کرد، دولت عراق همچنان مشغول مقابله با تروریست ها جهت در اختیار گرفتن کنترل بزرگترین پالایشگاه این کشور است.

در حالی که نیروهای دولتی عراق هجوم نیروهای داعش به اطراف نیروگاه بیجی در ۲۰۰ کیلومتری بغداد را دفع کرده اند، این پالایشگاه همچنان تحت محاصره قرار دارد.

اگر این پالایشگاه که ظرفیت تصفیه روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت را دارد، همچنان بسته باقی بماند، بغداد برای تامین نیاز داخلی خود، نیاز به واردات فرآوردهای نفتی بیشتری خواهد داشت و این بازارهای نفت را با فشار بیشتری مواجه می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز به ۱۱۵ دلار رسید که بالاترین قیمت از روز ۶ سپتامبر تاکنون بوده است. قیمت نفت برنت در معاملات دیروز تا ۱۱۵ دلار و ۷۱ سنت افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز به ۱۰۶ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

اوباما دیروز گفت، آمریکا خود را برای انجام حملات هوایی هدفمند آماده می کند، اما نیروهای زمینی این کشور به عراق باز نخواهند گشت.
اد مورس، تحلیلگر انرژی سیتی گروپ به رویترز گفت: قیمت نفت برنت در جریان سخنرانی اوباما به سمت ۱۱۶ دلار خیز برداشت زیرا بازار بیشتر شاهد خریداران بود تا فروشندگان. وی افزود، اما نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت عراق آنقدر کافی نخواهد بود که موجب افزایش بیشتر قیمت نفت برنت شود.