قیمت طلا ۱۰ دلار کاهش یافت

به گزارش افکارنیوز، قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته بیشترین افزایش روزانه در ۹ ماه گذشته را به ثبت رساند، امروز به علت فروش سرمایه گذاران برای سود بردن از افزایش روز گذشته، کاهش یافت.

اما قیمت این فلز گران بها همچنان در نزدیکی بالاترین قیمت ها در ماه آوریل است و در مسیر ثبت بهترین هفته در ۳ ماه گذشته قرار گرفته است. عوامل این وضعیت را تنش های ژئوپلتیکی و تقویت ارزش دلار عنوان می کنند.

با افزایش خریدهای فنی به دنبال تنش های عراق و عدم افزایش نرخ بهره از فدرال رزرو، طلا روز پنج شنبه بالاترین قیمت از ماه سپتامبر را ثبت کرد.

رونالد لانگ تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: تنش های ژئوپلتیکی و تقویت ارزش دلار برخی را بر آن داشته است تا معاملاتی انجام دهند اما این وضعیت احتمالا زیاد طول نمی کشد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۰.۳۳ دلار کاهش ۱۳۱۰.۰۶ دلار معامله شد. ارزش این فلز گران بها روز گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافت و قیمت طلا به بالاترین رقم از نیمه آوریل برابر با ۱۳۲۱ دلار رسید.

پس از آنکه فدرال رزرو اعلام کرد که برای مدت زمان طولانی تری، نرخ های بهره را پایین نگاه خواهد داشت، ارزش دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ در این باره گفت: تقاضا اندکی بهتر از زمانی است که قیمت ها در اطراف ۱۲۷۰ دلار ثابت مانده بود. اما با این افزایش به بالای ۱۳۰۰دلار، شاهد کاهش قیمت بودیم.