اگر ایتالیا برنده شد، برایش دست می‌زنیم

به گزارش افکارنیوز، اسلوبودان کواچ، ‌ سرمربی صرب تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری عصر جمعه، ‌ پیش از بازی با ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال شرکت نکرد با این حال او پس از پایان تمرین تیمش پاسخگوی سوالات بود. آخرین نظرات بوبو قبل از دیدار با تیم ملی ایتالیا را در زیر می‌خوانید:

گفته بودید اطلاعاتی که از بازیکنان تیم ملی ایتالیا دارید در بازی با این تیم در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال خیلی به شما کمک می‌کند.
نمی‌خواهم بگویم از این تیم می‌ترسم ولی احساس خوبی نسبت به تیم ایتالیا ندارم چون می‌دانم چه بازیکنان قدرتمندی دارد. من احترام زیادی برای ایتالیا قائلم و سعی کردم این حس را به بازیکنانم هم منتقل کنم. حریف ما تیم قدرتمندی است و ما باید مقابل این تیم بهتر از بازی با برزیل ظاهر شویم تا شکستش دهیم. ایتالیا در تهران چیزی برای از دست دادن ندارد. لوکا وتوری و میکله بارانوویچ بازیکنان خوب و باهوش تیم ملی ایتالیا هستند که با تیم ماچه‌راتا موفق به قهرمانی در کاپ ایتالیا شدند.

ما باید در سرویس و دریافت خوب عمل کنیم تا برنده بازی باشیم. من مطمئن هستم که ایتالیا بر خلاف برزیل با ۳ دریافت بازی می‌کند به همین خاطر در زدن سرویس‌های موجی نمی‌توانیم به راحتی بازی با برزیل عمل کنیم. من اطلاعاتی دارم که در جلسه آنالیز به بازیکنان منتقل کردم تا نتیجه لازم را بگیریم.

ترسی که ایتالیا به گفته سرمربی این تیم از ایران دارد، ‌ نقطه قوت قابل توجهی برای والیبال ایران است.

او در جاهای دیگری هم به قدرت تیم ملی ایران اشاره کرده و گفته تنها نقطه ضعف ایران این است که در برخی لحظات، کنترل بازی را از دست می‌دهد‌. ما باید روی این نقطه ضعف بیشتر کار کنیم. در حال حاضر هیچ فشاری روی بازیکنان ایتالیا نیست و این برای ما خیلی خطرناک است. من در بازی اول در ایتالیا هم گفتم که این تیم خیلی خوب بازی می‌کند. این در حالی بود که اکثر بازیکنان آنها در فینال لیگ با تیم من – پروجا – بازی داشتند و فشار زیادی روی آنها بود. حالا آنها بدون فشار در تهران به میدان می‌روند.

دلیل استفاده از فرهاد ظریف، ضعف در دریافت‌ها و توپ‌گیری بود؟

نه، اصلا. ظریف در پست خودش جزو بهترین‌ها بوده و ما او را به تیم اضافه کردیم تا شاید تیم‌مان در سطحی بالاتر بازی کند. او در تمرینات نشان داد که کیفیت بالایی دارد و انتظاراتی را که ما داریم برآورده کرد. حضور ظریف به معنی ضعف علیزاده نیست.

در بازی مقابل ایتالیا مشخص می‌شود که تصمیم ما درست بوده یا خیر. ما شانس زیادی داریم تا در صورت پیروزی در بازی‌های خانگی به مرحله نهایی برسیم. خیلی سخت است که بگویم بازی‌های باقی‌مانده را می‌بریم چون ۴ بازی دشوار در تهران پیش رو داریم. ما تمام تلاش خود را برای پیروزی در این بازی‌ها به کار می‌گیریم اما اگر حریف بهتر از ما بازی کرد و برنده شد برایش دست می‌زنیم. ما در درجه اول برای خودمان و بعد برای تماشاگران فوق العاده‌ای که داریم، بازی می‌کنیم.

مشکل خاصی که تیم ملی والیبال ایران با آن درگیر است، چیست؟

ما مشکل خاصی نداریم چون در حد بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنیم.

آیا نیکولا گربیچ، ‌ هم‌بازی سابق شما در تیم ملی یوگسلاوی و جانشین‌تان در تیم پروجا می‌تواند نتایج شما را در سری A۱ ایتالیا تکرار کند؟

حتما. او بازیکن بزرگی بوده و مربی خوبی هم خواهد بود.